Jaar v erslag Neder lands Brandweer or kest | 2017/2018 OPENLUCHT PINKSTERVIERING Op het veld voor Jagtlust wordt op de och t end van ee r s t e Pinksterdag hard gewer kt . Overal worden zitplaatsen gecreëerd, want er worden mensen verwacht uit acht verschillende kerken uit De Bilt, Bilthoven, Maar tensdijk en Hollandsche Rading . Iedereen die samen Pinksteren wil vieren is welkom. Het belooft een mooie ochtend te worden met ontmoetingen, mooie woorden en muziek. Ook wij hebben ons goed voorbereid voor deze dienst en gerepet eerd met de zangeressen en het koor. Vo o r g a n g e r s u i t d i v e r s e kerken uit de gemeent es verzorgden de dienst. Samen met een groot projectkoor begeleidden we de gezongen liederen en psalmen. Ook klonk er ‘Mag ik dan bij jou’ van Claudia De Breij en ‘Morning has broken’ van Cat 19 Stevens. Wij kregen als orkest naast de gezangen de ruimte om een aantal stukken ten gehore te brengen. Zo werd een verhaal of gebed afgerond met rustgevende klanken en kreeg de collecte een muzikale ondersteuning. Het zonnetje zorgde ervoor dat het een warme en vurige dienst werd op deze Pinkstermorgen. De zon was zo verblindend dat het halve orkest genoodzaakt was een zonnebril op te zetten om de dirigente te kunnen blijven zien. Voor de aanwezige kinderen was er een apart moment om even stil te staan bij deze dag. Ze werden naar voren geroepen voor een verhaal en het blazen van bellen. Na afloop werd er nog ui tgebreid nagepraat en gingen de mensen aan de thee en koffie met heerlijke Biltse zonnetjes. Een mooi v erbindend symbool op deze zonnige Pinksterdag. NIEUWE MAÎTRES LOPEN EERSTE OPTREDENS Op 31 mei hebben we de laatste paar kilometers van de avondvierdaagse in Utrecht muzikaal begeleid , onder leiding van onze tambourma î t r e i n op l e i d i ng N i co . Ondanks dat het een warme dag was ging het hem goed af. Op 9 juni was het de beurt aan Famke. Ook zij is tambourmaître in wording en mocht voor het eerst voor het orkest. Ditmaal ging het om de laatste kilometers van de avondvierdaagse in De Bilt. Het was een leuk optreden en we sloten af met een gezamenlijk nummer met de Koninklijke Biltse Harmonie.