Interieur visie voor Tabitha “We creëren een gastvrije, eigentijdse, lichte en frisse omgeving waar bewoners, medewerkers en bezoekers zich prettig bij voelen”, vertelt architect Illse Withagen. “In onze ontwerpen staan daarom vooral lichte en frisse kleuren centraal. Daarbij wordt het thema ‘strand’ in het gehele interieur doorgevoerd”, vervolgt de architect. “We hebben ons hierbij vooral laten inspireren door eigentijdse hotels en restaurants aan het strand. We houden natuurlijk ook rekening met de doelgroep. Zo maken we bijvoorbeeld grotere doorgangen, en gebruiken we materialen die comfortabel aanvoelen en gemakkelijk schoon te maken zijn.” “In oktober zijn we begonnen met het verbouwen van de algemene ruimtes op de begane grond.” Aan het woord is Emilie Veldhuizen, projectleider voor de verbouwing. “Er is onder andere één geheel gemaakt van de receptie en de cateringruimte. Daarnaast is het restaurant anders ingedeeld. Het is een stuk lichter, moderner en ruimer opgezet. Ook zien we veel zachte, strandkleuren terug op de begane grond. Dit willen de bewoners graag en daar luisteren we dan ook graag naar,” vertelt Emilie. “We zijn begonnen met de algemene ruimtes op de begane grond en werken zo naar boven. Zo kan iedereen vanaf het begin al genieten van de vernieuwingen. Na de begane grond gaan we verder met de huiskamers. In het hele pand staat het strandthema centraal”, vertelt Emilie. “Veel bewoners zijn opgegroeid in deze omgeving en vinden het heerlijk om naar het strand te gaan. We willen dat Tabitha voelt als thuis en laten daarom het strandthema terugkomen met kleuren, wandbekleding en belevingsplekken.” Het Grand Café was de eerste ruimte die werd opgeleverd. Op maandag 6 december 2021 werd het feestelijk geopend. Mevrouw Haazebroek mocht het lintje doorknippen. Dit deed ze met de woorden: ‘’Ik wens dat hier heel veel liefde en plezier mag zijn.” En daar gaan we voor! Birgit van de Weijer is eerste medewerker catering in Tabitha. “Iedereen kan nu mee lunchen in dezelfde ruimte, dat was eerst niet zo. Het Grand Café is echt een bruisende plek geworden waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten tijdens de maaltijden en de activiteiten. Het is ook de plek waar bezoekers of mensen uit de wijk een kopje koffie kunnen drinken. Alle activiteiten vinden nu hier plaats. Als je zin hebt om iets te beleven, ga je naar het Grand Café!” We zijn erg dankbaar over het verloop van de verbouwing tot nu toe. In 2022 gaan we verder met een aantal nieuwe plannen. Bent u benieuwd naar Het Grand Café? Bekijk dan het filmpje waarin u een rondleiding krijgt. In dit filmpje is daarnaast een terugblik te zien van de afgelopen verbouwingsperiode. Opening Grand Café Tabitha - YouTube CARDIA JAARVERSLAG 2021 19