18

Katja van Breukelen, medewerker hoteldienst “Ik vind het fijn om een vaste helper van de bewoner te zijn” Eitje in de morgen “We zijn met lunchkarren gaan rijden voor bewoners die liever op hun kamer willen eten,” vervolgt Petra. “En we hebben koffie- en theerondes. Sommige bewoners vertellen dat het hier wel een hotel lijkt door die service. Ze voelen zich echt verwend. Als een bewoner graag een eitje eet in de morgen, dan regelen we dat.” Op diverse plekken in Tabitha is de inrichting aangepast. “We hebben hier en daar belevingsplekjes gecreëerd. Denk bijvoorbeeld aan een strandhoekje. Ook hebben we de gangen gewit en heel veel opgeruimd. Het is daardoor lichter en de indeling is overzichtelijker. Het geeft gelijk een andere uitstraling.” Vaste gezichten Net als bij de schoonmaak heeft ook het team Welzijn een andere indeling gekregen. “We hebben een vaste etage per medewerker,” vertelt beweegagoog Jochum Westerduin. “De bewoners zien dus vaste gezichten in ons team. En wij weten nog beter wie de bewoner is, waardoor we de activiteiten echt kunnen aansluiten op de wensen en gewoontes van een bewoner.” Het team Welzijn heeft ook de werkprocessen gestructureerd en de communicatie verbeterd. “Het werk loopt daardoor soepeler. We zijn een hecht en enthousiast team. Ons motto is: ‘Welzijn met een lach, maakt je dag’. Ik heb het echt naar mijn zin in mijn werk. Onlangs zag ik een bewoonster die wat stil is, opgenomen worden door een groep andere dames. Je zag haar helemaal opbloeien. Daar word ik blij van.” Blije bewoners, blije medewerkers De teams krijgen regelmatig complimenten van bewoners van Tabitha. “Dat doet onze medewerkers echt goed,” zegt Petra. “Van een compliment ga je natuurlijk stralen. En dan glimlach je vanzelf ook vaker. Het is een wisselwerking. Blije bewoners geven blije medewerkers, en blije medewerkers geven blije bewoners. Daar doen we het natuurlijk voor.” Willem Romp, technische dienst “U vraagt, wij draaien” Conny van Bussel, medewerker receptie “Het is fijn om het eerste gezicht te zijn” 18 CARDIA MAGAZINE DEC 2020

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication