27

Mijn naam is Peter Olierook en vanaf 1 januari 2021 heb ik het voorzittersstokje van Henk Kauderer overgenomen. Hij is 6 jaar lang de voorzitter geweest van de Centrale Cliëntenraad. Ik ben de afgelopen jaren voorzitter geweest van de lokale cliëntenraad van Onderwatershof waar ik ook als vrijwilliger werkzaam ben. Er is veel gebeurd het afgelopen jaar maar gelukkig zijn we op de goede weg. Veel bewoners en personeel zijn gevaccineerd en schoorvoetend krijgen we wat meer vrijheid. Voor ons als cliëntenraden is dit heel belangrijk. Het was moeilijk om goed contact te hebben met de bewoners. Desondanks zijn we in gesprek gebleven met de locatiemanagers om toch te zien dat we met de beperkte mogelijkheden die er waren zoveel mogelijk aandacht kunnen hebben voor de cliënten. Maar we gaan vooruit conform het meerjarenbeleidsplan “Samen het verschil maken.” Voor dit plan hebben de lokale en centrale cliëntenraad hun input gegeven en we vinden het fijn dat voeding en welzijn veel aandacht krijgen. De maaltijden zijn nu eenmaal één van de hoogtepunten van de dag en wij vinden het als CCR heel belangrijk dat hier veel aandacht aan gegeven wordt zowel qua kwaliteit als variatie. In de locatie fungeert ook een menucommissie die zich daarmee bezig houdt. Wat betreft welzijn zijn we blij dat er weer meer activiteiten plaats kunnen vinden. Zoals u weet is er een nieuwe locatie geopend in Zoetermeer, “Floriadehof”. Nu alle bewoners zijn ingehuisd zijn we druk bezig om ook daar een regionale cliëntenraad op te zetten om ervoor te zorgen dat de medezeggenschap goed geregeld is. Maar ook in de andere locaties zijn meer leden nodig dus mocht u interesse hebben, neem dan contact op met het secretariaat van Cardia. Zorg dat uw stem gehoord wordt. Het is heel belangrijk en dankbaar werk wat er in de cliëntenraden wordt gedaan en ik wil er graag meer over vertellen. Ik reken op een mooie zomer waar we meer vrijheden hebben en ons “oude” leventje weer een beetje kunnen oppakken. Laten we ervoor zorgen dat al onze bewoners weer kunnen meedoen aan de activiteiten, de restaurants in de locatie weer open kunnen gaan voor de bezoekers en we met een positieve blik de toekomst in kunnen kijken. Peter Olierook Voorzitter Centrale Cliëntenraad Cardia CARDIA MAGAZINE MEI 2021 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication