37

32 Naarmate de coaches dieper ingingen op hun zorgen, werden een aantal patronen zichtbaar. Er was nood aan meer duidelijke communicati e vanuit de directi e en meer overlegmomenten binnen de teams. Daarnaast hadden ze behoeft e aan meer waardering voor het werk dat ze doen. De cirkelgesprekken waren erg welkom voor de zorgcentra. “De afgelopen 4 dagen waren enorm waardevol hier in Sint-Jozef. Iedereen is super positi ef over de georganiseerde sessies en de coachings. Veel dank aan de coaches voor de top begeleiding. Er zijn wel wat traantjes gevloeid en veel emoti es naar boven gekomen. Maar het is prachti g om te zien hoe waardevol dit initi ati ef is. Hopelijk kan dit in de toekomst verder blijven bestaan zeker voor de zorgsector, en dan specifi ek de ouderenzorg waar er geen budgett en voorzien zijn voor teamcoachings of teambuildings. Terwijl je nu écht wel merkt hoe belangrijk dit allemaal is.” - Contactpersoon v.h. woonzorgcentrum Wanneer de druk op de werkvloer toenam, wisten zorgcentra dat ze op Coaching for Heroes konden rekenen. Het stelde hen gerust dat er 7 dagen op 7 professionals waren om hun personeel op te vangen en dit van 8 uur ‘s morgens tot 22u ‘s avonds. “Het geeft een gerust gevoel om te weten dat je medewerkers een beroep kunnen doen op de gespecialiseerde hulp van Coaching for Heroes. Als directrice wil je graag je medewerkers mentaal ondersteunen, maar in een moment van crisis ben je zelf eigenlijk weinig op de werkvloer. Met Coaching for Heroes wist ik dat ze in goede handen waren.” – Els, directrice woonzorgcentrum Zorgteams vonden dankzij coachings opnieuw ademruimte en moed om ertegenaan te gaan. Vooral het besef dat ze er niet alleen voor stonden, werd als een enorme kracht ervaren. De dankbaarheid was groot. Jerusalema - Master KG “Ik wil jullie en alle coaches enorm bedanken voor jullie ondersteuning. Die is van onschatbare waarde! Ik heb tot nu toe ook enkel nog maar positi eve feedback gehoord over jullie. En als ik spreek over mezelf, kan ik alleen maar zeggen dat het een enorme opluchti ng is voor mij dat ik weet dat ik naar jullie kan doorverwijzen als het even teveel wordt. Keep up the good work!” - Isabelle, preventi eadviseur psychosociale aspecten

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication