43

38 een deel van hun omzet af bij de verkoop van bepaalde producten. We registreerden ons bij Trooper, gingen spreken met serviceclubs, belden vol goede moed enkele klanten en bekenden en ‘pitchten’ bij directi ecomités, maar de geldstroom kwam niet echt op gang. We contacteerden Jozefi en De Feyter, de huidige CEO van het Blinc Sales Insti tute. Ze leerde ons de kneepjes van het vak: Hoe maak je een afspraak om je initi ati ef grondig te kunnen voorstellen? Hoe overtuig je ‘de potenti ële funder’ om je fi nancieel te ondersteunen? “Ik weet dat alles wat sales is, en dus ook fondsen ophalen, bij vzw’s vaak als punt 536 op het todo-lijstje staat. Omdat ik een aantal mensen bij Coaching for Heroes kende en volledig achter de missie stond, heb ik aangeboden om mijn steentje bij te dragen. Ik besef dat ik jullie uit je comfortzone gehaald heb en het was boeiend om jullie overtuigingen te horen rond het bellen van prospecten. Toch zijn we gekomen tot een aanpak die voor jullie zou werken. Het deed me plezier te horen dat er na de workshop één en ander in beweging is gekomen.” - Jozefi en De Feyter, CEO Blinc Jozefi en loodste ons met veel panache door een bootcamp waardoor we met iets meer zelfzekerheid onze telefoon vastgrepen. Maar bleef het spannend. Telkens een funder zich bereid toonde ons te steunen, waren we bijzonder opgelucht en voelden we een grote dankbaarheid om te zien dat ze écht achter ons project stonden. “We hebben Coaching for Heroes gesteund omdat jullie inzett en op het mentale welzijn van mensen die in het oog van de coronastorm stonden, zorgverleners die meer dan ooit ook zorg nodig hadden. De belangeloze inzet van die ti entallen coaches heeft voor veel zorgverleners mee het verschil gemaakt tussen standhouden of eronderdoor gaan” - Hilde Haems, Ackermans van Haaren Toch bleven we de druk voelen. Toen de cirkelgesprekken ons in een stroomversnelling brachten, namen we de drasti sche beslissing om over te stappen naar pro bono werken. Het bracht veel zuurstof. Nu moesten we er enkel nog voor zorgen dat we onze werkingskosten gedekt kregen. De beslissing om pro bono te werken, bleek een schot in de roos: de energie in de organisati e ging meer stromen. Financiële steun kwam plots uit onverwachte hoeken. Lokale overheden droegen hun steentje bij door plaatselijke ondernemers te overtuigen ons te steunen. Grote organisati es zoals DKV kwamen in hun zoektocht naar goede doelen bij ons terecht. “La crise sanitaire a touché notre personnel soignant en plein cœur: depuis des mois, ils se serrent les coudes et mett ent tout en œuvre pour aider au mieux nos malades. Pour DKV, il était évident de parti ciper à cet eff ort collecti f pour leur donner ce peti t coup de pouce dont ils ont tant besoin. L’initi ati ve de l’ASBL Coaching for Heroes nous a fort touchée et c’est donc avec un immense plaisir que nous avons contribué à leurs eff orts. Chapeau bas donc à toute l’équipe de Coaching for Heroes qui a réussi à mett re en place cett e initi ati ve en un temps record et qui a ainsi pu jouer un rôle crucial durant la pandémie.” - Hervé Bourel, membre du Comité de Directi on de DKV Belgium. Funders toonden zich als heel betrokken op onze missie en onze realisati es. Die steun en betrokkenheid ervaren, was heel bijzonder. When the going get’s tough, the tough gets going - Sean Dhondt

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication