24

RUIMTE & INDELING De basis, oftewel het fundament, is vaak een onderschat aspect binnen een succesvol event. Het is essentieel om goed na te denken over het gebruik van een ruimte. Locaties kunnen soms erg uitdagend en klein zijn. Kijk maar eens naar sommige charmante, maar tevens kleine (event)locaties in Amsterdam. Niets is bijvoorbeeld zo vervelend als tijdens een diner of presentatie tegen een muur of pilaar aan te kijken. Rekening houdend met de uitdagingen en mogelijkheden van een locatie proberen wij een ultieme beleving in de breedste zin van het woord te creëren. Alleen zo wordt het ‘woweffect’ bereikt waar nog lang over gesproken wordt. Creative Avenue werkt op en samen met bestaande (event) locaties, maar creëert ook net zo lief zelf de ideale locatie voor een event. Veel ruimtes en gebouwen hebben enorme potentie om een evenement of productie te faciliteren, maar worden gebruikt voor een compleet andere bestemming. Het (tijdelijk) ombouwen van dergelijke locaties is een uitdaging die Creative Avenue graag aan gaat. Een herkenbare rode draad, thema of verhaallijn draagt bij aan de beleving van een evenement en het behalen van de beoogde doelstelling. Het versterkt de basis waar het evenement op rust en draagt bij aan het effect dat het evenement heeft op haar gasten en het gevoel dat hen wordt meegegeven. Het creëren van een herkenbare ‘kapstok’ waaraan het evenement wordt opgehangen is een van de moeilijkste onderdelen bij de vormgeving van een evenement. De locatie van een event en de indeling en invulling van een ruimte spelen hierbij een essentiële rol. Het vraagt veel creatief en oplossend vermogen om voor een specifiek doel op originele wijze invulling aan een locatie te geven. De rode draad verbindt de losse onderdelen van het evenement als het ware tot een logisch, samenhangend geheel. Hierdoor wordt een totaalbeleving gecreëerd, waardoor de boodschap krachtiger en duidelijker overkomt. Oog voor detail, zorg en aandacht zorgen ervoor dat alles perfect aansluit en tot in de kleinste details klopt. Van de mastiek tot het lichtplan. Van geur tot looproutes. Van akoestiek tot het gebruik van kleuren. Met alle aspecten streven we naar authenticiteit en willen we een verhaal vertellen. Met een mooi woord gezegd; storytelling.

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication