27

Een leerling die tijdens de schooluren of tijdens door De Hoeve georganiseerde activiteiten door onrechtmatig handelen schade veroorzaakt, is daar dus in de eerste plaats zelf (of de ouders) verantwoordelijk voor. Het is dus van belang dat ouders zelf een particuliere aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten. Fietsen De Hoeve heeft weinig ruimte om fietsen te stallen. In het kinderparlement is afgesproken dat kinderen uit de wijk Kantemars lopend naar school komen. We willen ouders/verzorgers nadrukkelijk vragen hun kind(eren) ook attent te maken op deze regel. Kantemars wordt begrensd door de Veenwal, de Weidelaan, de Ooster- en Westerdorpsstraat én het Kerkepad. Voor het bezoek aan de sporthal is geen fiets nodig: daar gaan we immers groepsgewijs te voet heen! De Hoeve is niet aansprakelijk voor fietsen die na schooltijd op het schoolplein achterblijven. Gegevens schoolbestuur E-mail: bestuur@dehoeveschool.nl Gegevens Klachtencommissie Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) Postbus 85191 3508 AD Utrecht Telefoon 030-2809590. E-mail: info@onderwijsgeschillen.nl Website: https://onderwijsgeschillen.nl/commissie/landelijkeklachtencommissie-onderwijs-lkc De volledige klachtenregeling in opgenomen in Hoevehandboek en is ter inzage beschikbaar. Ongewenste omgangsvormen Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders een beroep doen op de ondersteuning door de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is er voor u. Zij luisteren naar u, geven u informatie over mogelijke vervolgstappen en brengen u in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere ondersteuning. Gegevens vertrouwenspersonen De Hoeve: Naam: Hilde Visser E-mail: Hilde.Visser@dehoeveschool.nl Naam: Yvette van Keulen E-mail: yvette.van.Keulen@dehoeveschool.nl Buiten de rode lijn mag je op de fiets komen, vastgesteld door het kinderparlement. 5.5 Klachtenregeling Waar mensen samenwerken gaan soms dingen mis. Als ouder kunt u ontevreden zijn over de jaarplanning, de wijze waarop uw kind begeleid wordt, de communicatie, enz. We gaan er vanuit dat de meeste klachten in onderling overleg opgelost worden. U kunt bij ontevredenheid de leerkrachten en/of de directie aanspreken. Als u er met de leerkracht en de schoolleiding niet uitkomt, of als naar uw mening de klacht niet naar behoren is opgelost, kunt u deze voorleggen aan het bestuur. Als dat ook geen oplossing biedt, kunt u de klacht voorleggen aan de onafhankelijke landelijke klachtencommissie. Vertrouwensinspecteur Voor een onafhankelijk advies in geval van een klacht, kunt u ook contact opnemen met de vertrouwensinspecteur. Centraal meldpunt: 0900-1113111 Onafhankelijk onderzoek Klachten over ongewenst gedrag, die u onvoldoende vindt opgelost, kunt u voorleggen aan de klachtencommissie. Eén van de vertrouwenspersonen begeleidt u in het klachtrecht. Meldplicht seksueel geweld Directie, contactpersonen en vertrouwenspersonen zullen een klacht van ouders/leerlingen zorgvuldig behandelen. Bij klachten van ouders en leerlingen over de organisatie, waarbij mogelijk sprake is van ontucht, aanranding of een ander zedendelict, is De Hoeve verplicht tot het doen van aangifte bij de officier van justitie, omdat mogelijk de veiligheid van meerdere kinderen in het geding is. Kindcentrum De Hoeve 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication