33

DE CLIFFHANGER Lotte heeft volgnummer 11. Terwijl ze wacht horen we eens wat ze meenam: een grote keukenrobot. “Ideaal om deeg mee te mengen”, zegt Lotte. “Ik heb het toestel gekregen van mijn schoonmoeder, maar toen ik het de eerste keer gebruikte, kwam er rook uit.” Wat later ligt het toestel uiteengeschroefd op de tafel van Stephan. “De condensator is opgeblazen zie ik. Da’s een Kenwood he? Laat ons samen eens bekijken of je daar repair kit voor kan bestellen online. Het zou zonde zijn om zo’n toestel te moeten weggooien.” Minutenlang zoeken ze samen online naar herstelonderdelen. En dan na lang zoeken, de verlossing: “Gevonden!” zegt Stephan. “Ik mail je de gegevens door. Dan kan jij het stuk bestellen. Neem het dan mee naar een volgend Repair Café, dan zet ik het in elkaar.” Zo eindigt mijn bezoek aan mijn allereerste Repair Café met een cliffhanger van formaat: “Zal Lotte de keukenrobot van haar schoonmoeder binnenkort kunnen gebruiken of niet?” Spannend, zo’n Repair Café! (Een maand later liet Lotte weten dat haar toestel hersteld is geraakt en goed werkt!) “Past perfect in ons kraam” Repair Café elke tweede woensdag van de maand vanaf 14 uur. Oxfam tweedehandswinkel Jules Moretuslei 157 2610 Wilrijk An Joly is shopmanager van de Oxfam-winkel. Ze is tevreden met de samenwerking met De Kern. “Het Repair Café sluit helemaal aan bij onze doelen. We willen mensen aanzetten om eens na te denken vooraleer ze iets nieuw aankopen. Heb je het echt nodig? Kan je een bestaand apparaat nog (laten) herstellen of tweedehands kopen? Herstellingen van toestellen doen wij zelf niet met onze winkel. Het Repair Café is daarvoor dus de perfecte oplossing en sluit mooi aan op onze werking.” 33

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication