Utrecht We kijken dankbaar terug op 2016. Het jaar blijft in onze herinnering als een jaar waarin we als team gebouwd hebben aan de school. Niet minder dan 924 leerlingen ontvingen dagelijks onderwijs, bezochten de mentorkwartieren en Sing-ins, gingen op excursie, deden vriendschappen op. Zo’n 200 leerlingen deden hun eindexamen en verreweg de meesten verlieten de school. Zij zetten een volgende stap op weg naar hun bestemming. ‘Jouw bestemming, onze passie’, zo luidt onze slogan. Hierin wordt kernachtig samengevat waar het ons om gaat. Leerlingen, die aan onze zorgen worden toevertrouwd, en tijdens hun middelbare schoolperiode een belangrijke fase in de groei naar volwassenheid doormaken. Ook in 2016 hebben we ons ingespannen om in rapport met de tijd waarin we leven daadwerkelijk toegevoegde waarde te hebben in het leven van onze leerlingen. Wat hebben we in 2016 zoal gedaan? In deze terugblik willen we enkele zaken aanstippen. Als school dienen we uitstekend onderwijs te geven. We hebben geïnvesteerd in de kwaliteit van de docent door professionalisering en begeleiding vanuit het besef dat de docent het verschil maakt. Tevens is door een nieuwe periodisering en inzet van een lesvervanger lesuitval zo veel mogelijk tegengegaan. Ook zijn er diverse vakoverstijgende projecten georganiseerd, is er ingezet op het leren leren en op introductiedagen bij de start van het cursusjaar. Goed onderwijs. Zeker! Dat is voor onze school ook onderwijs dat leerlingen vormt en toerust om als christenen hun plek in te nemen in een samenleving die seculier en steeds meer antichristelijk is. De dagelijkse mentorkwartieren, diverse lessen die zich daarvoor lenen en vooral de identificatiefunctie van de man of vrouw voor de klas spelen daarin een belangrijke rol. Veel tijd is gestoken in de voorbereidingen voor de bouw van een nieuwe school. Centrale vraag hierbij is: hoe kan ons toekomstige schoolgebouw ondersteunend zijn aan dat wat we ten diepste willen met ons onderwijs? Welke plek krijgt ICT daarbinnen? Hoe voeden we onze leerlingen op tot zelfstandig leren en werken met behulp van voorzieningen in ons gebouw? Hoe creëren we een veilige, overzichtelijke, aantrekkelijke leeromgeving? Zo biedt een traject van nieuwbouw veel nieuwe perspectieven. In het besef van de afhankelijkheid van de Heer die het huis bouwt (Psalm 127) hopen we ook na dit verslagjaar als team van de Passie Utrecht verder te bouwen aan onze school. Ten dienste van onze leerlingen en toekomstige leerlingen! Dick Both directeur de Passie Utrecht 15 “Ik wil de wereld dichter bij de leerlingen brengen” Barry Visser, docent
16 Online Touch Home