18

VEELGESTELDE VRAGEN HOE KAN IK MIJN KAARTEN BESTELLEN? De Schalm website (www.deschalm.com) is de makkelijkste en snelste plek om uw voorstellingen te bestellen, 24 uur en 7 dagen per week. U kunt op elke device (computer, laptop, tablet of mobiel) uw kaarten bestellen en afrekenen. U kiest per voorstelling het aantal gewenste kaarten in de juiste prijscategorie, bevestigt daarna de stoelen in de zaal en rekent af. VANAF WANNEER KAN IK LOSSE KAARTEN KOPEN? De voorverkoop voor iedereen start op dinsdag 14 mei 2019. U kunt dan kaarten voor één of meerdere voorstellingen bestellen, uitsluitend via onze website. Vanaf maandag 20 mei kunt u ook telefonisch of rechtstreeks aan de theaterkassa kaarten voor seizoen 2019-2020 kopen, bestellen en afhalen. WANNEER BEN IK ABONNEMENTHOUDER? U wordt automatisch abonnementhouder als u afgelopen seizoen minimaal 4 voorstellingen heeft besteld. In het nieuwe seizoen ontvangt u als eerste de brochure en neemt u deel aan de exclusieve voorverkoop vanaf dinsdag 7 mei t/m maandag 13 mei. In deze periode bestelt u (minimaal) 4 theatervoorstellingen, en hiermee wordt u ook voor seizoen 2019-2020 (weer) abonnementhouder. HOE PLAATS IK EEN BESTELLING VIA DE WEBSITE? Vanaf 25 september 2018 hebben we een vernieuwde website. Om online kaarten te bestellen is het belangrijk om eerst een HOE WEET IK OF MIJN INTERNETRESERVERING BIJ JULLIE IS BINNENGEKOMEN? Als u via internet reserveert en betaalt, ontvangt u binnen enkele minuten nieuw account aan te maken. Dat gaat heel gemakkelijk door op de button ‘account aanmaken’ te klikken en een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen. Gebruik daarbij het e-mailadres dat je ook bij voorgaande bestellingen (op onze ‘oude’ site) gebruikt hebt. De bij ons bekende gegevens worden dan na het inloggen automatisch aangevuld. Daarna kan je kaarten bestellen door bij een voorstelling op ‘tickets’ te klikken. Als je eenmaal ingelogd bent, ‘herkent’ de website je als je terugkomt en word je persoonlijk welkom geheten. Ook de privileges die je hebt (bijvoorbeeld als Vriend van De Schalm) zijn dan weer gekoppeld. Binnen je account kun je je eigen wensenlijstje maken, en je voorkeuren voor het ontvangen van onze nieuwsbrief instellen. Uiteraard kun je hier ook heel makkelijk je eigen gegevens wijzigen (bijvoorbeeld als je verhuisd bent of een ander e-mailadres wit gebruiken). automatisch een bevestiging per e-mail. Als u geen bevestiging ontvangt, is de reservering niet gelukt en moet u deze opnieuw ingeven. Neem bij twijfel even contact op met de theaterkassa (soms wordt een e-mailadres verkeerd ingevuld, waardoor de bevestiging nooit in uw inbox belandt). IK BEN MINDER VALIDE. HOE WERKT HET BESTELLEN VAN KAARTEN DAN? In onze Grote Zaal en de Lindenzaal zaal zijn speciale plaatsen (bijvoorbeeld rolstoelplaatsen en plaatsen met extra beenruimte) gereserveerd voor minder validen. Wilt u hier gebruik van maken, dan vragen wij u contact op te nemen met onze theaterkassa. Deze plaatsen kunnen niet online besteld worden. WAT IS DE VROEGBOEKPAS? De Vroegboekpas is uiteraard weer te bestellen. De pas kost 10 Euro en werkt volgens het principe 1 pas = 1x korting, 2 passen = 2x korting, etc. Bij het bestellen van uw kaarten online ziet u bij elke voorstelling de optie om deze pas aan te schaffen; uiteraard hoeft u maar 1x het gewenste aantal passen te bestellen (en niet opnieuw bij elke voorstelling). Daarnaast ziet u bij elke voorstelling in het bestelproces de reguliere prijs én de pasprijs staan. In combinatie met de pas kiest u dus bij elke voorstelling de pasprijs. De vroegboekkorting op (de meeste) theatervoorstellingen is geldig t/m 30 juni 2019. Daarnaast ontvangen pashouders door het seizoen heen nog diverse aanbiedingen voor voorstellingen. KAN IK KAARTEN KOPEN IN DE ZOMERVAKANTIE? Reserveren via onze website is altijd mogelijk. Het versturen van normale tickets duurt in de zomerperiode wel iets langer dan gebruikelijk (e-tickets ontvangt u direct na betaling). De theaterkassa kent in 2019 een zomersluiting van zaterdag 6 juli tot en met zondag 18 augustus (gelijk aan de basisscholen). KAN IK MIJN EIGEN ZITPLAATSEN KIEZEN? Ja, u kunt voor theaterkaarten in het seizoen 2019-2020 vanaf het begin uw eigen plaatsen uitkiezen. In het bestelproces kunt u na het kiezen van de voorstelling een keuze maken tussen ‘zelf stoelen kiezen’ of ‘automatische plaatsing’. U kunt in de plattegrond zelf uw plaatsen aanklikken of u geeft bij ‘automatische plaatsing’ het aantal plaatsen aan en het systeem kiest zelf de best beschikbare plaats op dat moment. WAT ZIJN DE BETAALMOGELIJKHEDEN? Aan de theaterkassa kunt u contant, met pin, creditcard en de meest gangbare bonnen betalen (zie ook de vraag hieronder). Wij kunnen u daarnaast per e-mail een factuur toesturen of een digitale betaallink. Op de website kunt u online betalen met Ideal, creditcard, Podiumcadeaukaart, VVV Giftcard of Schalm Tegoedbon. IK HEB THEATER- OF TEGOEDBONNEN. KAN IK DIE INLEVEREN? Aan onze theaterkassa kunnen de volgende (papieren) bonnen ingeleverd worden: de Nationale Theater- en Concertbon (niet voor film), Iris cheque (VVV-bon), VVV Giftcard,

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication