10

Kinderen Sterk in kinderwerk Het team Kinderwerk draagt bij aan een gezonde ontwikkeling van Almeerse kinderen, ongeacht hun afkomst of gezinssituatie. Corona zorgde voor beperking van fysiek contact en een toename van gebruik van sociale media, wat soms leidde tot een gebrek aan wederzijds respect en problemen met de sociale omgang en fysieke communicatie. Bij veel activiteiten hebben we daarom extra aandacht besteed aan samenwerken, respectvol met elkaar omgaan, communiceren en gezond bewegen. Aan 3.608 activiteiten namen in totaal 156.109 keer kinderen deel. De Droomspeelbus neemt hiervan een groot deel voor zijn rekening. De Speelhaven en de jeugdlanden: voor ieder kind een leuke plek! Op twee jeugdlanden zijn nieuwe speeltoestellen geplaatst, speciaal voor jonge kinderen en kinderen met een beperking: een lang gekoesterde wens is hiermee in vervulling gegaan. Speeltuin De Speelhaven was dit jaar weer een populaire plek met gemiddeld 350 bezoekers per dag. Uit het tevredenheidsonderzoek kwamen mooie resultaten. In 2022 moet duidelijk worden of en zo ja hoe het professionele beheer op De Speelhaven - door bezoekers zeer gewaardeerd - een vervolg krijgt. Veel vraag naar De Droomspeelbus Naast het standaard naschoolse en pauzeaanbod organiseert De Droomspeelbus ook activiteiten in wijken waar dat hard nodig is. Ook steeds meer scholen vragen De Droomspeelbus deel uit te maken van hun programma. Samenwerken bij het kinderopbouwwerk en de dagarrangementen Om kinderen optimaal kansen te kunnen bieden, werken we graag samen met organisaties zoals onderwijs, politie, JGZ, de wijkteams, Kindervakantieland, Stad & Natuur, Talent in Opleiding, Weet hoe je leeft, Veilig Thuis en Kleur in Cultuur. In vier wijken zijn kinderopbouwwerkers werkzaam: Muziekwijk, Staatsliedenwijk, Molenbuurt en Almere Poort. In Danswijk, Almere Haven, Molenbuurt en Stedenwijk zijn de dagarrangementen inmiddels bekende en gewaardeerde projecten. 10 Schoormagazine zomer 2022 Terugblik op 2021

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication