14

4.1 communicatie 4. UITGELICHT! In tijden waarin de bibliotheek diverse keren de deuren voor boekenleners en bezoekers van activiteiten moest sluiten, is de bibliotheek als vanzelfsprekend letterlijk minder zichtbaar. Daarom is dit jaar stevig gewerkt aan een sterke profilering van de merkbelofte ‘meer dan een bibliotheek’. De behaalde resultaten dragen bij aan de positionering van de Nieuwegeinse bibliotheek als brede maatschappelijke bibliotheek. Er is hard gewerkt aan het stroomlijnen van werkprocessen rondom PR en communicatie, zodat er een stevige basis ligt voor de verdere positionering en branding van De tweede verdieping. Zo hebben we via diverse kanalen laten zien welke online mogelijkheden de bibliotheek te bieden heeft, promootten we ons flexibele maandabonnement en lichtten we de diensten van de online Bibliotheek (zoals de ThuisBieb en de VakantieBieb) uit. We besteedden aandacht aan de online activiteiten die samenwerkingspartners als SportID ontplooiden en leverden veel input aan de tijdelijke webpagina en social media-pagina Vitamine C. We voerden twee keer een online campagne en in aanloop van de Kinderboekenweek vonden fastfoodliefhebbers informatie over deze week in hun Happy Meal. Om meer visueel te werken, is een infographic laaggeletterheid ontwikkeld. Deze kent naast een geprinte versie een digitale versie, waarin mensen kunnen

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication