30

6. BIBLIOTHEEK EN SERVICE 6.1 inleiding Een sterke en professionele afdeling Bibliotheek en Service is van belang voor een goede uitvoering van diensten, services, programma’s en activiteiten. Bibliotheek en Service is het eerste kwartaal fris van start gegaan totdat de eerste lockdown aangekondigd werd en ook de bibliotheek dicht moest. Met man en macht is gedurende alle beperkende maatregelen met het team en onze vrijwilligers gewerkt aan het aanbieden van alternatieve dienstverlening. Er zijn boeken contactloos thuisbezorgd, de klantenservice was 24/7 online beschikbaar en overdag ook telefonisch. Er is extra personeel ingezet voor hulp en toelichting over hoe er gebruik gemaakt kan worden van de online Bibliotheek. Op 11 mei mocht de bibliotheek weer open voor publiek en zijn alle RIVM-maatregelen doorgevoerd. Ten behoeve van de registratieplicht is extra personeel ingezet bij de ontvangst van klanten. Het team zag zich steeds weer voor de uitdaging staan om met creativiteit en organisatorisch vermogen de veranderende coronamaatregelen door te voeren. 28

31 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication