2. 2.1 Organisatieontwikkeling ORGANISATIEONTWIKKELING De organisatie is in transitie en bereidt zich voor op haar nieuwe rol in het Atrium. Om een directe relatie te ontwikkelen tussen het strategische en het tactische werkniveau zijn dit jaar interactieve bijeenkomsten gehouden. De coronacrisis vraagt veel aandacht voor het steeds opnieuw organiseren van bestaande en alternatieve dienstverlening binnen veranderende maatregelen. Van groot belang was het om het thuiswerken snel en goed te ondersteunen. Voor alle medewerkers zijn daarom nieuwe laptops met toebehoren aangeschaft, waardoor het ‘nieuwe werken’ beter gefaciliteerd werd. Er is daarnaast een toekomstbestendig thuiswerkprotocol ontwikkeld. Dit jaar is een nieuwe methodiek van de HR-cyclus met start- en functioneringsgesprekken geïmplementeerd. Bedrijfsprocessen zijn in kaart gebracht in een gedegen handboek. Complexe ICT-structuren werden omgebogen en vereenvoudigd. Om een vendor lock-in te voorkomen werd van ICT-dienstverlener veranderd: een groot project dat door gebrekkige documentoverdracht meer tijd nodig had dan was voorzien. 6
9 Online Touch Home