HULPMIDDELEN Stel u overweegt om een hulpmiddel aan te schaffen, maar u vindt het lastig om naar de thuiszorgwinkel te gaan. In dat geval biedt Medicura de mogelijkheid om bij u thuis advies te geven over de mogelijkheden. Zo kunt u de hulpmiddelen in alle rust thuis uitproberen! Bent u lid van Zorgboogextra? Dan profiteert u van voordeel op de geldende prijzen. Hulpmiddelenadvies aan huis: functioneel en fijn R PAGINA 12 uim 10 jaar al komt Marleen van Riet van Medicura bij mensen thuis om advies te geven over allerlei hulpmiddelen. ‘Eerst bel ik en wil ik graag weten waar mensen naar op zoek zijn. Ik probeer me zo goed mogelijk in te leven in wat iemand nodig heeft. Er is vaak een wereld aan mogelijkheden. Wat zijn de wensen, wat is het budget dat iemand te besteden heeft? Het speelt allemaal mee’, vertelt Marleen. Vervolgens neemt ze producten mee naar de klant. ‘Het is natuurlijk prettig als je eerst iets uit kunt proberen.’ Hoe werkt thuisadvies? Het thuisadvies begint met het maken van een afspraak, die zowel telefonisch als via de website van Medicura gemaakt kan worden. Onze thuisadviseur neemt vervolgens contact op om samen een afspraak te plannen en de wensen en behoeften inzichtelijk te maken. Op basis van deze informatie zal de adviseur een selectie van geschikte hulpmiddelen voorstellen. Een thuisadvies is mogelijk voor alle productcategorieën, van wandbeugels tot sta-op stoelen. Onze productadviseur komt met de hulpmiddelen bij u aan huis. U krijgt persoonlijk advies en een uitgebreide demonstratie. Bovendien heeft u alle tijd om de zorgproducten zelf uit te proberen. Na het adviesgesprek kunt u de voorgestelde hulpmiddelen bestellen, die vervolgens bij u thuis worden bezorgd. Functioneel en fijn ‘Functioneel en fijn’, vat Marleen het thuisadvies samen. Soms ook emotioneel, want een hulpmiddel vestigt toch de aandacht op wat er niet goed gaat. ‘Maar het betekent daarnaast ook dat iemand weer meer energie overhoudt voor andere dingen.’ MAGAZINE
13 Online Touch Home