2

Dit is de geschiedenis van het lijden, sterven en de opstanding van Jezus Christus. Deze tekst is een bewerkte poëtische versie van een stukje uit het Evangelie naar Johannes, dat je kan terugvinden in de Bijbelvertaling Het Levende Woord. Jezus was door Maria naar Bethanië geroepen, omdat Zijn vriend Lazarus heel erg ziek was. Toen Hij daar aankwam bleek hij al vier dagen in het graf te liggen. Maar Jezus bewees, door Lazarus uit de dood op te wekken, macht te hebben over de dood..... Johannes 11 Velen van de Joden die tot Maria gekomen waren en gezien hadden wat Hij gedaan had, geloofden in Hem. Maar sommigen van hen liepen naar de Farizeeën en zeiden wat Jezus gedaan had. De hogepriesters en de Farizeeën riepen de raad samen en zeiden: Wat moeten we doen? Deze mens doet vele tekenen. Wat kunnen we doen? Hij probeert onze plaats in te nemen. Wat moeten we doen? Het hele volk loopt achter Hem aan. We moeten iets doen. Straks ziet niemand ons nog staan. Maar één van hen, Kajafas (de hogepriester van dat jaar), zei tot hen: We vatten het nog niet, maar deze mens moet sterven. We snappen het nog niet, maar Hij zal voor ons vechten. We begrijpen het nog niet, maar het is beter dat er één iemand sterft in plaats van velen. Doch dit zei Hij niet uit zichzelf. Als hogepriester van dat jaar sprak hij namens God, dat Jezus zou sterven voor het volk. En niet alleen voor het volk, maar ook om alle verstrooide kinderen van God bijeen te brengen. Vanaf die dag besloten zij om Hem te doden. passieverhaal van Jezus Christus | pastorale vorming | 2020 2|17

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication