I. VIERINGEN Inloopspreekuur Oudezijdsvoorburgwal 14 Een jaar lang mochten wij gebruik maken van het historische pand aan de Oudezijdsvoorburgwal. Een vaste groep bezocht ons regelmatig en ook vierden wij de verjaardagen op deze locatie. Bijzondere ontmoetingen vonden hier plaats en het bleek een mooie plek en plaats om met onze mensen af te spreken. Ervaring van onze stagiare: Voor mijn studie theologie heb ik mijn tweedejaars stage voltooid bij het Amsterdamse drugspastoraat. Het totaal omvatte weinig uren, maar dankzij mijn begeleider Zwanine heb ik veel gezien en mogen ervaren. Tijdens de eerste stagedag mocht ik al een interview doen voor een uiteindelijk levensverhaal, daarna heb ik enkele inloophuizen met mijn begeleider Zwanine bezocht en diverse gesprekken gehad met bijzondere mensen. Ik heb ontdekt dat de werkelijkheid schrijnend kan zijn, dat mensen soms zo gelukkig kunnen worden van een luisterend oor, maar ook dat we met een kleine daad zoveel voor de ander kunnen doen. Dit heb ik vooral mogen aanschouwen bij mijn begeleider Zwanine, die altijd in actie kwam bij ongelijkheid of onrechtvaardigheid. Ik heb de doelgroep als intens en indrukwekkend ervaren, maar ben blij met elke ontmoeting die ik gehad heb en kijk er met een goed gevoel op terug. 6