36

BOOSTLIJN 5: POSITIONEREN EN VERBINDEN CONTEXT BOOST is als platform gericht op het bij elkaar brengen van activiteiten die worden ontplooid ten behoeve van de doelgroep. Daarbij is het belangrijk dat de organisaties die zich aan BOOST hebben verbonden, onderling afstemming hebben. Het is ook van belang om BOOST goed te positioneren ten opzichte van andere, aanpalende initiatieven die activiteiten ontwikkelen voor dezelfde doelgroep. Net zoals het van belang is om afstemming te zoeken om krachten te bundelen. DOELSTELLING Duidelijke positie van BOOST definiëren en verbinding zoeken met andere, vaak thematische programma’s die relevant zijn voor de industrie (circulaire economie, talent en skills, landelijke Smart Industry agenda) om zo een duidelijk aanbod voor de doelgroep te formuleren. ACTIES 1. Ontwikkelen van de propositie van BOOST, gericht op de kansen van de transities voor de doelgroep. 2. Positioneren van BOOST ten opzichte van relevante initiatieven c.q. programma’s voor de doelgroep (CESI-ON, skills agenda’s, ecosysteemonderzoek EZK, regionale rapporten en dergelijke). Afspraken maken over samenwerking en een verdere uitrol van de initiatieven en programma’s. 3. Nauwe afstemming met de European Digital Innovation Hub (EDIH), dat als instrumentele hub naadloos aansluit bij de actielijnen van BOOST en mkb’ers een eenvoudige toegang tot ondersteuningsinstrumenten biedt. GEWENST RESULTAAT » Duidelijke positionering van BOOST voor de doelgroep. » Duidelijke positionering van BOOST ten opzichte van aanpalende initiatieven en programma’s. » Goede afspraken met CESI-ON over positionering, samenwerking en afbakening. » Begeleiding EDIH, harmonisatie actielijnen BOOST en werkpakketten EDIH, inclusief organisatorische kaders. 36 |

37 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication