De CVP Wzd kan in een ondersteuningstraject verschillende type acties inzetten, bijvoorbeeld het geven van informatie en advies, het voeren van een gesprek met de leidinggevende of het ondersteunen van een klacht bij de klachtencommissie. Per ondersteuningstraject kunnen dat ook meerdere acties zijn. Figuur 07 toont het totaal (3.655) van de ingezette acties verdeeld naar het type acties. Zichtbaar is dat bij meer dan de helft van alle acties informatie en advies is ingezet. FIGUUR 07: INGEZETTE TYPE ACTIES Informatie en advies Geprek medewerker Gesprek leidinggevende/staf/directie Gesprek klachtenfunctionaris Schrifteliljke afdoening Klachtencommissie Wzd Geschillencommissie Overig 0 444 46 107 35 3 137 500 1.000 1.500 2.000 2.500 2.126 757 CASUS Jeremy neemt contact op met de CVP Wzd. Hij woont begeleid in Arnhem. Tegen de afspraak in krijgt hij geen zakgeld en mag hij niet bellen met zijn bewindvoerder. Zijn begeleiding is bovendien ongevraagd zijn kamer ingegaan en heeft zijn laptop meegenomen om er een “filter” op te zetten. De CVP Wzd heeft Jeremy ondersteund in een constructief gesprek met de begeleiding. Dat gesprek doet veel. Op alle punten is het opgelost en zijn er goede afspraken gemaakt tussen Jeremy en zijn begeleiding. 26
27 Online Touch Home