5

Juist voor sociaal werk maakt het verschil of je mensen wel of niet persoonlijk kan zien. Contact maken is immers belangrijk wanneer je elkaar wilt ondersteunen. Toch ging ons werk ondanks corona ‘gewoon’ door. De consulenten spraken meer digitaal en telefonisch af, en keukentafelgesprekken werden soms gesprekken op parkbankjes. We zijn er zo creatief mogelijk mee omgegaan. In het jongerenwerk waren online activiteiten en een laptopactie succesvol. We hebben ons ingezet om de noodopvang voor kinderen mogelijk te maken. En sociaal makelaars hebben lokaal ondersteunde initiatieven in kaart gebracht en actueel gehouden. Maar er waren ook dingen niet meer mogelijk, zoals het Ketennetwerk Dementie en een deel van de maatschappelijke stages. Daarbij bleef onze organisatie in ontwikkeling. In 2020 hebben we samen een gedegen Koersplan gemaakt. Dat plan biedt houvast om in opdracht van de gemeente tot 2023 verder te werken aan basis op orde, de transformatieopgave, professionele ontwikkeling en samenwerking met partners. Zo wordt de stichting steeds meer een zeewaardige boot om de koers mee te varen. Vanuit betrokkenheid en steunend op elkaar hebben we de uitdagingen van 2020 het hoofd geboden. Ik wil iedereen die daaraan heeft bijgedragen hartelijk danken. ANGEL A BRUIS TEN Directeur-bestuurder 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication