Eén merk voor stad en gemeente Bijna alle steden ter wereld hanteren twee of meer beeldmerken. Bijvoorbeeld gericht op bewoners en op niet-bewoners. Of op functionaliteit en op citybranding. Eindhoven is een stad met focus. In afstemming met de gemeentelijke opdrachtgevers en de afdeling communicatie van de gemeente Eindhoven, heeft Eindhoven365 een dynamisch merk ontwikkeld. Voor zowel de citymarketing als de gemeentelijke huisstijl. Eén stad, één identiteit, één mentaliteit en één toekomst. Een energiek merk Het merk komt voort uit een slim grid dat het beeldmerk diepte en mogelijkheden geeft. De visuele elementen van de Eindhoven identiteit zijn een beeldmerk, een eigen Eindhoven typografie, een specifieke tone of voice en een herkenbare beeldentaal. Samen vormen zij het merkbeeld ‘Eindhoven’. Het merk is daardoor geen status quo in beeld en woord maar beeld en woord in beweging, vol energie. Hiermee laat Eindhoven zien dat zij klaar is voor de toekomst. Eindhoven barst van de energie. Doelgroepen De keuze voor één merk voor stad en gemeente heeft als gevolg dat er een duidelijk werkkader gemaakt moet worden omtrent co-branding tussen Eindhoven365, gemeente Eindhoven en Brainport Development. Hierin zijn de onderlinge rollen en taken afgestemd en beschreven. Met name op het gebied van doelgroepen. Eindhoven365 richt zich op de city explorer, bright talent en tech starter. Gemeente Eindhoven op de inwoner en Brainport Development op de kenniswerker & technisch talent, high tech bedrijven & instituten en investeerders. Het streven is om daarmee transparantie te realiseren, zodat alle partijen efficiënt met de publieke financiële middelen omgaan. 16 EHV365 2014
17 Online Touch Home