Eindhovense merkdragers De keuze voor één beeldmerk is een weloverwogen keuze en heeft consequenties voor boodschappen en middelen. Met name de implementatie van het nieuwe logo bij de gemeente is een dynamisch proces dat in fases wordt uitgevoerd. Het jaar 2014 heeft gemeente Eindhoven gebruikt om het grootste deel van de verschillende systemen en facetten om te zetten naar het nieuwe merk. Zo zijn auto’s bestickerd, verkiezingscampagnes omgevormd en huisstijlelementen aangepast. Eindhoven365 zet het merk Eindhoven vooral in als marketingmerk van de stad. Om Eindhoven in zijn specifieke en onderscheidende krachten blijvend en eenduidig in de markt te zetten. In 2014 is de Eindhoven brandstore geopend, waar het merk zichtbaar en voelbaar is. Daarnaast komt het merk steeds meer terug in middelen zoals een wand op Eindhoven Airport, posters en advertenties. Maar ook partijen uit de stad zijn met het beeldmerk aan de slag. Zo voegde de Lampegatse Stadsprins Robert d’n Urste de vibes toe aan zijn wapenschild en stelde het Ton Smits Huis een volledige tentoonstelling samen rondom het merk Eindhoven. Op deze manier wordt het ook door mensen in de stad gedragen en uitgedragen en laden we samen het merk Eindhoven. Ook biedt het merk Eindhoven voor Eindhoven365 speelsheid en ruimte om relevante campagnes te maken ter versterking van de marketing- en communicatiedoelen van de stad en haar partners. In 2014 is daar een start mee gemaakt in de vorm van ‘This is Eindhoven’ en ‘Future Proof’. 17 EHV365 2014
18 Online Touch Home