18

18 Het stedelijk beleid maakt van toerisme een economische troef die zowel de binnenstad als de groene omgeving rond Turnhout ten goede komt. De stad denkt samen met de ondernemers na over een kader voor ontwikkeling en uitbreidingskansen zowel voor kleine bedrijven als groeibedrijven. Voor CD&V moet het centrummanagement een nieuw elan krijgen, waarbij de input vanuit de handelaars concreet wordt uitgewerkt op basis van een ambitieus maar realistisch commercieel plan dat door alle betrokken partijen wordt gedragen. CD&V gaat op zoek naar instrumenten om een evenwicht te bereiken tussen de ontwikkelingen van handelsvestigingen aan de rand van de stad en deze in het centrum. Enkel handelszaken die omwille van de aard van hun producten beter aan de rand van de stad zitten, mogen nog nieuwe plaatsen innemen in de zones voor grootschalige kleinhandel. De aanvragen voor stedenbouwkundige vergunningen zullen samen behandeld worden met de socio-economische aanvragen. CD&V wil alles in het werk stellen om het Turnovaproject op korte termijn te realiseren, omdat het een hefboom is voor het centrum en de stedelijke aantrekkingskracht voor de regio. Het stedenbouwkundig beleid van de stad moet rekening houden met de economische realiteit van de ondernemers. Zo moeten omvormingen van twee panden naar één pand en van handelspand naar woning makkelijker mogelijk gemaakt worden. CD&V wil de communicatie en de signalisatie naar aanleiding van wegenwerken of activiteiten in de stad verbeteren, niet alleen voor buurtbewoners en handelszaken, maar ook voor potentiële bezoekers aan de stad. Bewegwijzering is belangrijk om mensen de juiste route te laten volgen en ook duidelijk aan te geven waar men wat kan vinden. Voor CD&V moet de bewegwijzering up to date gehouden worden, zowel de wegwijzers voor auto’s als deze voor fietsers en voetgangers. CD&V-Turnhout Programma gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012 {iedereen inbegrepen} Turnhout 2020

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication