47

47 Een cultuur van open dialoog maakt ook gebruik van moderne communicatievormen (facebook, twitter). CD&V wil meer aandacht voor de kleine problemen in straten en buurten door gebiedsgerichter te werken, ook op het vlak van communicatie. CD&V wil een controleerbaar systeem uitwerken waardoor elke vraag aan de stadsdiensten minstens binnen de week beantwoord wordt. Een onafhankelijke klachtenbehandelaar moet zowel voor de stedelijke organisatie als naar de hulpverlening de dienstverlening verbeteren en de klachten op een gestructureerde manier behandelen. Het indienen van een klachten moet voor iedereen eenvoudig zijn, met garantie op een antwoord. Een open communicatie van de stad met zijn burgers maakt digitale opvolging van dossiers en vergunningen mogelijk. Voor CD&V moet de stad het initiatief nemen om meer communicatie op te zetten op stadsregionaal vlak, in samenwerking met de andere gemeenten van de stadsregio, zodat alle inwoners van de stadsregio meer betrokken worden en beter geïnformeerd over de rol en het belang van de stadsregionale werking. Dit kan onder meer door het introduceren van een huis-aan-huis stadsregionaal magazine. Wat ons bij het volgende thema brengt. CD&V-Turnhout Programma gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012 {iedereen inbegrepen} Turnhout 2020

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication