17

6 Warmtebedrijf Ede als werkgever 6.1 Een veilige werkomgeving Onze medewerkers zijn belangrijk voor ons. Het creëren van een veilig werkklimaat waar men elkaar met respect bejegent, er ruimte is voor constructief overleg en waar ongewenst gedrag in welke vorm dan ook voorkomen en aangepakt wordt, is dan ook een verantwoordelijkheid van de werkgever. Veilig werken staat binnen Warmtebedrijf Ede centraal. Voor een veilige werkomgeving is het belangrpaintijk dat onveilige situaties en incidenten gemeld worden wanneer deze plaatsvinden en dat er maatregelen getroffen worden om herhaling te voorkomen. De directie wordt wekelijks op de hoogte gesteld van de meldingen en genomen maatregelen, indien nodig neemt de directie aanvullende maatregelen. 6.2 Kansen voor iedereen Iedereen in Nederland heeft recht op gelijke kansen en een eerlijke behandeling op de arbeidsmarkt. Aan deze overtuiging houdt de bedrijfsvoering van Warmtebedrijf Ede zich strikt, ook bij het werven en selecteren van nieuwe medewerkers. Wij wijzen iedere vorm van discriminatie af en verwachten dit ook van onze medewerkers. Wij tolereren niet dat de medewerkers discriminerend worden bejegend door leidinggevenden, collega’s of derden. Bij werving en selectie kan er onderscheid worden gemaakt op basis van criteria die noodzakelijk of relevant zijn voor een goede invulling van de functie (objectieve rechtvaardiging). 6.3 Integriteit We creëren een samenwerkingsgerichte werkomgeving, gebaseerd op respect, eerlijkheid en integriteit. We stimuleren diversiteit en inclusie en behandelen iedereen correct en waardig. Dit betekent dat we afzien van alle vormen van onaanvaardbaar gedrag, zoals pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie, racisme, agressie en (verbaal) geweld. Het melden van (vermoede) misstanden wordt niet alleen aangemoedigd, het wordt verwacht. Het is de verantwoordelijkheid van elke medewerker alles te melden wat in strijd met de regels lijkt of onveilig is. Het intern melden van (vermoede) misstanden kan bij de manager/leidinggevende, de directie en de vertrouwenspersoon. 6.4 Eerlijk zaken doen Werkgever erkent dat het aanbieden of accepteren van redelijke en evenredige geschenken en gastvrijheid een geaccepteerde praktijk vormt en deel uitmaakt van het opzetten en onderhouden van goede zakelijke relaties. Het is echter belangrijk om te erkennen dat bepaalde giften en instanties deze grens kunnen overschrijden en als illegaal omkopen wordt gezien als deze onevenredig zijn of worden aangeboden met een illegale intentie. Als gevolg hiervan zijn alle medewerkers van de organisatie hiervan op de hoogte gebracht en geadviseerd om zorgvuldig rekening te houden met de aard van en de intentie achter elke gift of attentie om ervoor te zorgen dat de reputatie van de groep en de wetten niet worden geschonden. Werkgever geeft geen geschenken of attenties die onevenredig zijn aan haar bedrijf. 6.5 Privacy Bij de uitvoering van de dienstverlening wordt er gewerkt met persoonsgegevens. De organisatie houdt zich aan de geldende weten regelgeving voor de verwerking van persoonsgegevens. De gebruikte systemen zijn zodanig ingericht dat alleen gemachtigde medewerkers deze kunnen inzien. 6.6 ISO in januari 2022 zijn wij officieel ISO 9001 en 14001 gecertificeerd. De ISO 9001 certificering laat zien dat we continu de geschiktheid, toepasbaarheid en doeltreffendheid van ons kwaliteitsmanagementssysteem toetsen en verbeteren. Met zorg geven we invulling aan duurzaam ondernemen, waarvoor we onze primaire processen en bedrijfsvoering ook zodanig inrichten. We zijn er trots op dit ook weer te kunnen bekrachtigen met de ISO 14001 certificering.

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication