3

a aarmee kan ik u helpen?” Het was mooi om te zien dat ons hele bedrijf aangaf ervoor te gaan, al moest er warm water gebracht worden, iedereen ging ervoor. Dan merk je dat je een lokaal bedrijf bent, we zijn betrokken en flexibel genoeg om dat extra stapje te willen zetten. Lastige gesprekken zijn de emotionele gesprekken. Bijvoorbeeld een melding van overlijden of klanten met betalingsproblemen. Voor deze gesprekken nemen we graag wat meer tijd. De coronaperiode maakt ook dat mensen te maken hebben gekregen met meer thuis zijn en kinderen die overdag op de slaapkamer online lessen volgen. Dat betekent dat er meer warmte verbruikt wordt en de kosten misschien hoger uitvallen.” TIPS • Houd de temperatuur in de ruimte zo stabiel mogelijk, daardoor is een temperatuur boven de 20ᴼ C niet nodig. • Je merkt weinig tot niets van de vloerverwarming, als de ruimte de temperatuur heeft, die is ingesteld op de thermostaat. • In het voorjaar komen de mooie en warme dagen, maar aan het eind van de middag kunnen koude luchtstromen ontstaan. De koude lucht koelt de vloer af en de vloerverwarming slaat aan. Zo komt het dat er op een warme dag toch warmtegebruik kan ontstaan. • Als je gewend bent in de zomer de thermostaat heel laag te zetten, is het handig om aan het eind van de zomer de thermostaat langzamerhand stapsgewijs weer bij te schakelen en niet in één keer.

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication