116

maar God zal uiteindelijk barmhartig zijn, is een highlight die Paulus zet. God heeft mededogen. Ook als Hij dingen doet, of toelaat, die wij niet verwachten. Want God is GOD en daarin is Hij anders dan wij mensen. Overweldigende genade Wij zijn maar heel beperkt, we hebben een klein hersenpannetje. Ja, we kunnen wellicht diep nadenken, maar God is veel en veel groter dan dat wij zijn. uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEER. Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen Jes.55:8-9 [HSV] En als God dingen doet die in Zijn Woord staan en die wij niet begrijpen, wat kunnen we dan doen? Spreek daar met God over. Doe wat Paulus doet: ga op je knieën. Want het Woord spreekt vaak toch net weer anders dan je denkt. Gods Woord heeft altijd weer een andere diepte, een nieuwe frisheid. Het is geweldig als je dat dagelijks ervaren mag. God is barmhartig en Paulus had dat ervaren. Hij, die als een dolle tekeer ging tegen hen, die van de Weg van Jezus waren geweest. Daar spreekt hij ook over met Timoteüs: Dankbaar ben ik Hem Die mij kracht geeft, Christus Jezus onze Heer, omdat Hij mij trouw acht, mij aanstellend tot GODS GENADE, ZIJN VOLK ISRAËL | 121

117 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication