117

dienstwerk, ik, die eerder een lasteraar en vervolger en mishandelaar was, maar mij werd barmhartigheid bewezen, omdat ik het deed, onwetend, in ongeloof. De genade van onze Heer overweldigt nu, met geloof en 1Tim.1:12-14 [NCV] Paulus had veel dingen gedaan in ongeloof en hem werd barmhartigheid bewezen. En juist die barmhartigheid en genade, is de extra notitie bij het volk Israël. Dat is het warme hart van liefde van God, dat overal achter zit en dat is wat Paulus gaandeweg laat zien in Romeinen 9 tot 11. God ontfermt Zich juist over degenen die nu nog een hard hart hebben. Hij blijft liefhebben en dat is 36. God stoot Zijn volk niet van Zich af Gods liefde is onvoorwaardelijk, alomvattend, nooit eindigend en alles overtreffend. Dit zijn geweldige plussen die we kunnen zetten. Als je denkt dat het anders is, dan trek je verkeerde conclusies. Dan ga je mee met de conclusies die belangrijke invloedrijke mensen in de theologie hebben gemaakt in de afgelopen tweeduizend jaar. Met verstrekkende gevolgen overigens, tot op vandaag de dag: het kwaad van antisemitisme en dat steekt weer overal de lelijke kop op. Dat heeft er mede mee te maken, dat men niet mee is gegaan met hoe Paulus in Romeinen 11 eindigt. Want je moet het tot en met vers 36 uitlezen en niet bij dat dilemma van Romeinen 10:21 heel de dag heb Ik Mijn handen uitgebreid naar een weerspannig en tegensprekend blijven staan. 122 | ABSOLUUT GOD!

118 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication