160

Dat is wat je scherp in de gaten moet houden als je de Bijbel leest: wat is het verschil tussen de dingen die absoluut zijn en de dingen die relatief zijn? We zien dat Jakobus schrijft vanuit een relatieve positie. Het Evangelie wat hij neerlegt, is afhankelijk van omstandigheden. Het is afhankelijk van het houden van de wet, het is afhankelijk van werken die je moet doen en het is gericht op dat komende aardse koninkrijk. En de apostel Paulus? Schrijft hij eveneens vanuit een dergelijke relatieve positie? De apostel Paulus schrijft niet vanuit een relatieve positie, het Evangelie wat hij brengt is vanuit een absolute positie. Gods genade zijn wij Geredden door geloof en dat is Gods gave aan ons. Geen enkel eigen werk van een mens kan ons redden, het is namelijk Gods werk. In Zijn genade zijn wij gered. Een absoluut Evangelie Het Evangelie wat Paulus brengt is los van de wet, los van ieder werk van een mens en is niet gericht op een tijdelijk aards koninkrijk. waaruit wij ook de Redder verwachten, de Heer Jezus Christus, Die ons vernederd lichaam zal omzetten, gelijkvormig aan Zijn heerlijkheidslichaam in overeenstemming met de werkzaamheid die Hem zelfs in staat stelt het al aan Zichzelf te onderschikken47 Fil.3:20-21 [NCV] Het is een absoluut Evangelie, wat maar van één ding afhankelijk is. 166 | ABSOLUUT GOD!

161 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication