24

meedragen, dan zijn er mensen die Gods rechtvaardigheid zullen zijn (2 Cor. 5:21). Door het zo te stellen heeft de heilige geest, die Paulus inspireerde het zo op te schrijven, elk verwijt vermeden; het stelt de situatie zoals die is, Gods heerlijkheid wordt nu nauwelijks gezien in ons mensen en het is aan Gods rechtvaardigheid om daar iets aan te doen. Het is geen verwijt aan mensen. Zij zijn hierin volkomen hulpeloos. Van nu af aan echter Het “nu echter” betekent niet dat het moet worden beperkt tot één moment, maar dat er iets nieuws is begonnen dat voortduurt. Vandaar dat het beter kan worden weergegeven met “van nu af aan.” Van nu af aan echter °is⨀, los van de wet, rechtvaardigheid van God °geopenbaard⨀ °geworden⨀ (wordend⨀ getuigd⨀ onder de wet en de profeten), echter een rechtvaardigheid van God door het geloof van Jezus Christus, nbtot allen, en op al de |gelovenden, want er is geen onderscheid: Door het geloof van Jezus Christus is een rechtvaardigheid van God openbaar geworden die op allen zijn uitwerking heeft. Het meeste zal echter in de toekomst geschieden, want Gods rechtvaardigheid is nu slechts op de gelovenden. Maar hij is wel tot in (of naar binnen in: Gr. eis) allen. 25

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication