Waarom FanWork? De marketing van een woonboulevard is wel echt iets heel anders dan de marketing van een winkelcentrum of shoppingmall. De bezoekers komen er minder vaak en daarmee is de betrokkenheid vele malen lager. Dat is ook logisch. Er zitten natuurlijk veel grote ketens waar bedrijfsleiders in staan en dat maakt het soms wat moelijker. Toch hebben we de juiste snaar weten te raken. We richten ons het hele jaar op de branding en in aanloop naar de vier belangrijkste periodes van het jaar zijn we er met een keiharde activatie. Campagne 1: De slimste keuze! In deze campagne werd er gefocust op het secundaire verzorgingsgebied. In aanloop naar Pasen (vooral 2e Paasdag is erg belangrijk voor woonboulevards) is de doelgroep cross-mediaal bereikt. Met een aansprekend campagnebeeld werd er zeer gericht geadverteerd in de lokale Gooise kranten en via diverse online advertenties in o.a. VT Wonen, X en Y. Uiteraard werd er ook via social media getarget op de doelgroep die in dit gebied woont. Deze campagne levert een bijdrage aan de meerjaren strategie om het marktaandeel in Gooise Meren te vergroten. Via ons dashboard kunnen we na twee tot drie jaar zien of het marktaandeel inderdaad gegroeid is. Maar zoals we altijd zeggen; laten we bij het begin beginnen. De conclusie voor de meerjaren strategie is als volgt: 1. Afscheid nemen van het oude imago bij de inwoners van Almere. 2. Onze marketingcampagnes richten op doelgroep “Plannen en Rennen” en “Zorgeloos Actief” in het secundaire gebied. 3. Onze marketingcampagnes richten op doelgroep “Gewoon Gemiddeld” en “Gezellige Emptynesters” in het tertiaire gebied. Campagne 2: Je kijkt je ogen uit. In aanloop naar Pinksteren hebben we ons gericht op de inwoners van Doemere. Met deze campagne hebben we hen geactiveerd om Doemere te bezoeken en te zien dat Doemere er alles aan doet om af te rekenen met haar oude imago. De woonboulevard is compleet, verrassend en goed bereikbaar. Gedurende de hele maand kan de bezoeker meedoen aan de speurtocht langs diverse Dinsey figuren. Aan de speurtocht deden 934 mensen mee. Op de belangrijkste dag van het evenement waren er tal van activiteiten, zoals een treintje dat door de hele woonboulevard reed, een meet & greet met Mickey enMinnie Mouse en de ouders konden even neerploffen op het terras voor een gratis kopje koffie en een wafel. Op deze dag hebben 1050 bezoekers deelgenomen aan de activiteiten. De toekomst. In de toekomst gaan we door met deze tweeledige strategie. We zoeken tevens de verbinding met het nabijgelegen winkelgebied en zetten samenwerkingen op met diverse partijen om het ontbrekende horeca aanbod van de woonboulevard te compenseren. Zowel online als offline volgen we de ontwikkelingen via onze dashboards. 13
14 Online Touch Home