Prom Porteum. Marketingstrategie voor middelbare school Porteum. Locatie: Lelystad Wat hebben we gedaan? 600 2000 middelbare scholieren de avond van hun leven bezorgen. mensen (publiek) op een veilige manier laten genieten. Wow, een Prom. Hoe? Wat? Stel je voor: 600 opgewonden middelbare scholieren, hun harten vol verwachting, staan klaar om de avond van hun leven te beleven. We hebben het over het jaarlijkse eindexamengala van Porteum, een bruisende middelbare school in Lelystad met maar liefst 4000 leerlingen! En dit is niet zomaar een Prom, nee, dit is hét Prom dat ze verdienen na al die jaren hard werken. Het enige probleem? De school zelf is niet de ideale locatie voor zo’n spectaculair feest. Maar gelukkig hebben we het perfecte alternatief gevonden - het Agora theater, gelegen in het hart van Lelystad! Waarom FanWork? Nu vraag je je misschien af: “Waarom in hemelsnaam organiseert FanWork, een gebiedsmarketingbureau, een Prom?” En ja, we begrijpen dat dit op het eerste gezicht misschien wat vreemd lijkt. Maar geloof ons, er zit meer achter dan je denkt. Dit Prom gaat verder dan alleen het bezorgen van een geweldige avond aan die 600 examenkandidaten. 1. Feestavond 2. Verkeersplan 3. Beveiliging 4. Vergunning 5. Diverse acts 6. Kaartverkoop 7. Communicatie 8. Vormgeving Nee, dit is een branding event in optima forma! Laten we even teruggaan naar het begin. In september 2021 werden de drie middelbare scholen in Lelystad samengevoegd tot één grote campus, met een indrukwekkend aantal van 4000 leerlingen. En laten we eerlijk zijn, zo’n overgang gaat niet zonder slag of stoot. Om te beginnen was daar de kleine kwestie genaamd Corona. Midden in deze uitdagende tijd moest de samenvoeging plaatsvinden. Je kunt je wel voorstellen dat dit voor een school al een hele opgave is, met mondkapjes, thuisonderwijs, afstand houden, en ga zo maar door. Maar voor een school die praktisch gezien opnieuw moest beginnen, was het een ware uitdaging! En laten we de mix van verschillende niveaus en voorheen “concurrerende” middelbare scholen niet vergeten. Het veroorzaakte behoorlijk wat wrijving en problemen. Alsof dat nog niet genoeg was, was er ook nog een gloednieuw gebouw met nieuwe medewerkers. Opstartproblemen, inwerkproblemen - het was een flinke cocktail van uitdagingen die niet bepaald goed smaakte. 18
19 Online Touch Home