27

Daarnaast werden er regelmatig seizoensgebonden activiteiten georganiseerd om de beleving te versterken en het gevoel van een bruisend winkelcentrum te creëren. Oranje vlaggetjes werden opgehangen tijdens Koningsdag, feestdagen werden gevierd met Disney-figuren en een lichtshow in een Kerstboom, en er werden zelfs 3D-tekeningen en picknicktafels geplaatst. Deze afwisselende evenementen en decoraties zorgden voor een dynamische en aantrekkelijke winkelomgeving. Loyaliteit activeren Naast het verbeteren van de sfeer en beleving, richtte de marketingstrategie zich op het activeren van loyale bezoekers en het verhogen van hun frequentie. Uit dataonderzoek bleek dat de meest loyale bezoekers bestonden uit verschillende segmenten, zoals de Dromen en Rondkomen, Volks en Uitgesproken, en Bescheiden Ouderen. Op basis van deze inzichten werden er specifieke evenementen georganiseerd om deze doelgroepen aan te spreken en hun loyaliteit te versterken. Kleine, maar regelmatige activiteiten werden georganiseerd om het idee te creëren dat er altijd iets te doen was in Boven ‘t Y. Dit omvatte bijvoorbeeld workshops, optredens en andere lokale initiatieven. Door deze activaties werden de loyale bezoekers gestimuleerd om vaker naar het winkelcentrum te komen en zich meer betrokken te voelen bij de gemeenschap. Aantrekken van nieuwe doelgroepen Naast het behouden van bestaande bezoekers, was het winkelcentrum ook gericht op het aantrekken van nieuwe doelgroepen, met name de nieuwe Noorderlingen en het type Plannen en Rennen. Deze doelgroep wordt voornamelijk aangetrokken via de digitale mediakanalen. 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication