5

Frank: En een ‘fan’ is natuurlijk de hoogste rang in klantloyaliteit. Dat is voor een bedrijf als het onze natuurlijk tof om in je naam te hebben. Hoe zou je de cultuur binnen FanWork omschrijven? Frank: Informeel, gezellig. Wouter: We zijn een club mensen die van een geintje houdt, die lol maakt op kantoor, maar niet vies zijn van hard werken. De FanWork Crocodiles, wat is dat? Frank: Eigenlijk onze geuzennaam zou je kunnen zeggen. Een naam die we alleen gebruiken ‘intern’. En ja wat is het…? Wouter: We zijn ooit een keer gaan stappen met alle collega’s en toen ging het kinderspel mee, met de krokodil. Bek open en om de beurt een tandje indrukken. Degene bij wie de bek dichtklapt, moet een drankje drinken… Frank: En niet lang daarna deden we met het bedrijf mee aan een beachvolleybal event en moesten we een naam verzinnen. Dat werd de FanWork Crocodiles. We namen een opblaaskrokodil mee, het spel met de tandjes en het was een top dag! Wouter: En sindsdien heet ons interne appgroepje de ‘FanWork Crocodiles’ en dat zal ook niet zo heel snel meer veranderen vermoed ik… Wouter: Ja, en het allerbelangrijkste, we zijn geen voorstander van platte evenementen. We vinden dat je iets moet doen met een strategie en een doel. Waarom doe je iets? Die vraagstukken vinden we vet om mee aan de slag te zijn. Frank: Maar ja, dat eerste jaar. We hadden het razend druk, geen tijd om de naam aan te passen, nieuwe logo’s te maken, website noem maar op. Maar toen kwam Corona, dat gaf ons tijd en ruimte om ons bedrijf echt goed tegen het licht te houden en na te denken over de hele richting van het bedrijf. Dat hebben we gedaan en kijk eens waar we nu staan. FanWork, druktemakers van beroep. Hoe is de naam ‘FanWork’ ontstaan? Frank: Onder het genot van een kratje bier. Wouter: Ja, bij mij thuis op de bank. We wilden iets met onze namen. Frank: ‘Blijleven & Van der Steen coöperation.’ Wouter: Haha, ja inderdaad. Maar serieus. FanWork an sich slaat niet ergens op. We vonden het een toffe, vlotte naam. En de eerste letters van onze voornamen zitten erin. Daarom schrijf je FanWork ook met de hoofdletter F en W. Wat is jullie top drie van memorabele momenten? Wouter: De avond dat Frank en Lisanne de liefde bezegelden, haha. Naast ons marketingbureau hebben we ook nog een jeugdtheaterschool. Lisanne werkte vroeger voor ons. Al lange tijd hadden ze stiekem een oogje op elkaar, en die avond, toen we gingen stappen met het docententeam, is de liefde echt bezegeld. Frank: Ja, een relatie met een werknemer beginnen is iets waar je nu wel twee keer over nadenkt… Maar goed, inmiddels getrouwd en twee kinderen. Het was geen losse flodder. En, ik zou als tweede moment toch ook de eerste keer dat we aan het beachvolleybaltoernooi meededen. Dat was echt een top dag! Wouter: En als derde, en misschien wel de belangrijkste, zou ik zeggen de dag dat we Frans van Seumeren uitkochten. In 2005 zijn we FanWork begonnen en hadden we een investeerder die ook aandeelhouder was. Frans van Seumeren dus. Een bekend persoon in de regio Utrecht en Nederland. We hebben ups en downs gehad in al die jaren, maar in 2020 ging het zo goed met FanWork dat we de middelen hadden om Frans uit te kopen. We hebben zijn aandelen overgenomen en sindsdien zijn wij samen 100% eigenaar van FanWork. Frank: Ja, op een super moment ook. Ongeveer twee maanden voor de eerste Corona uitbraak… Op dat moment denk je echt dat het niet een slechter moment zou kunnen zijn, maar niets is minder waar. We zijn keihard gegroeid sinds die tijd en we groeien nog altijd door. Wouter: En met super veel vertrouwen en plezier kijken we naar de toekomst! 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication