FHC Hygiëne inspecties Voor consumenten is het hebben van vertrouwen een belangrijk argument in de keuze waar ze uit eten gaan of hun eten afhalen. Door op de beste wijze om te gaan met voedselveiligheid versterk je het imago van je cafetaria formule. Om te waarborgen dat de kwaliteit van de cafetaria vestigingen betrouwbaar is heeft FHC Formulebeheer haar eigen kwaliteitsprogramma ontwikkeld. Een onafhankelijk controlebureau voert de FHC Hygiëne inspecties uit. Deze inspectie betreft een gehele controle op het uitvoeren van de HACCP code voor de horeca. De rapporten geven inzicht in het kwaliteitsniveau van de vestiging. Bij een positief resultaat wordt het FHC Hygiëne Certificaat uitgereikt. Deze kan in de vestiging gecommuniceerd worden met de gasten. Dit genereert vertrouwen bij de gast over het waarborgen van de voedselveiligheid. FHC Bedrijfscoaching Elke formule ondernemer heeft een eigen bedrijfscoach. De bedrijfscoaches zijn vakspecialisten met ruime praktijk ervaring vanuit de horeca. Zij geven de ondernemers maandelijks ondersteuning en begeleiding op maat, immers elk individu heeft zijn eigen werkwijzen. De bedrijfscoaches beschikken over alle kennis van de facetten van het ondernemerschap. Hij geeft advisering over o.a. bedrijfsrendement, personeels - management, productbereidingen en gerechten presentatie maar ook maakt hij samen met de ondernemer kostprijs calculaties of berekeningen van de omzet per gewerkt uur. De bedrijfscoach heeft de beschikking over een team marketeers of financiële experts die hem terzijde staan om zijn ondernemers zo goed mogelijk te adviseren. Met visie, passie en creativiteit wordt gestreefd naar een gezamenlijke doelstelling. Een maximaal rendement uit de samenwerking! FHC OPLEIDINGEN EN TRAININGEN Cafetaria ondernemers en medewerkers worden door de formule organisatie actief getraind en ondersteund op het bereiden van de beste producten en het serveren van de meest vriendelijke service. De formule organisatie beschikt over een eigen Trainingscentrum waar alle cafetaria apparatuur en inrichting aanwezig is om de beste praktijk situatie te realiseren. Middels een speciaal opleidingsprogramma voor de cafetaria kan de ondernemer zijn kennis en vaardigheden ontwikkelen. Er zijn trainingen voor de ondernemer zoals ; bedrijfseconomische vaardigheden, personeelsmanagement, gastgerichtheid en allergenen management. Verkooptrainingen voor medewerkers, brood en ijs workshops, cursus vitrine inrichting, overval preventie, HACCP trainingen, sociale hygiëne, BHV trainingen of we gaan heerlijk ontspannen met elkaar op trendtour of brengen een bezoek aan een fabriek van één van onze A-merk partners. Opleiden en trainen is een belangrijke basis voor succes! FHC MYSTERY GUEST Bent u de vriendelijkste cafetaria in de buurt? Om te beoordelen hoe de gast de vriendelijkheid en service bij de cafetaria vestigingen ervaart is een FHC Mystery Guest module ontwikkeld. Een aantal maal per jaar bezoekt een anonieme gast de vestigingen. Deze anonieme gast beoordeeld aan de hand van een zorgvuldig samengestelde vragenlijst de vriendelijkheid en service graad van de vestiging. De rapportage welke hieruit ontstaat geeft begrip en inzicht hoe de gast tegen de service van de ondernemer en zijn medewerkers aan kijkt. Hierdoor wordt bewustwording gecreëerd van eventuele aandachtspunten en kan er actie ondernomen worden. De rapporten zijn direct in te zien voor de eigen vestiging op FHC Kennisnet.
20 Online Touch Home