MIDDELBAREN VAN 36 TOT 54 JAAR Rob, 46 jaar, gescheiden Heeft een fulltime baan PERSONEN 55 JAAR EN OUDER Piet, 67 jaar, woont samen met Marianne van 65 jaar. Samen hebben zij 4 kinderen en 2 kleinkinderen. Rob heeft een drukke baan, welke een groot deel van zijn tijd in beslag neemt. Wanneer hij thuis komt heeft hij niet altijd zin of tijd om te koken. Terwijl hij wel erg van eten houdt. Hierdoor heeft hij net als Joyce en Patrick doordeweeks behoefte aan een snelle, maar gezonde maaltijd. Omdat Rob veel buitenshuis eet kun je hem boeien door continue te innoveren! Rob zou de maaltijd zowel af kunnen halen als thuis laten bezorgen. Wanneer Rob de maaltijd komt af halen vindt hij het prettig wanneer hij tijdens de wachttijd nog even wat e-mails kan beantwoorden. Het aanbieden van gratis wifi is in zo’n geval een goede service. Daarnaast zou een drankje of een kleine snack de wachttijd voor Rob aangenamer maken. Deze doelgroep is gemakkelijk te bereiken via traditionele media zoals folderverspreiding. Hoewel een steeds groter wordend deel van deze doelgroep ook online erg actief is. Piet en Marianne zijn beide met pensioen. In hun vrije tijd gaan ze graag wandelen of fietsen in de buurt. Onderweg stoppen ze graag voor een kopje koffie met wat lekkers of een lunch. Regelmatig passen ze op de kleinkinderen. Ze wonen al jaren in hetzelfde dorp en hebben zo hun routine als het gaat om de winkels die zij aan doen. De doelgroep 55plus is wellicht niet de meest voor de hand liggende doelgroep voor de cafetaria. Toch bestaat maar liefst 31% van de cafetariabezoekers uit 55plussers. De traditionele media passen het beste bij deze doelgroep. Zij nemen de tijd om alle folders rustiger door te bladeren en zijn gevoelig voor acties. Eenmaal klant zijn zij geneigd sneller terug te komen. Bij deze doelgroep liggen er kansen om het dagmoment te activeren. Doelgroepen Jongeren van 15 tot 25 jaar Personen van 25 tot 35 jaar zonder kinderen Ouder van gezin met jongste kind <12jaar Ouder van gezin met jongste kind >12 jaar Middelbaren van 36 tot 54 jaar Personen van 55 jaar en ouder Aandeel 4% 13% 23% 6% 22% 31% Omgang met de doelgroep Zichtbaar zijn en blijven tussen vele alternatieven! Verrassen met gezonde gemak! Maak het verblijf met kinderen aantrekkelijk! Zorg voor prettige sfeer en verrassende promoties! Blijf boeien door continue te innoveren! Koester de wijkfunctie en blijf ook overdag relevant!
18 Online Touch Home