33

BIG BURGER als onderscheidend product DE HAMBURGER IS ‘BIG’. DE CONSUMENT KRIJGT STEEDS MEER TREK IN VERS, GEZONDER EN DUURZAMER ETEN ZONDER CONCESSIES TE DOEN AAN LEKKER, HERKENBAARHEID EN GEMAK. DE BETERE HAMBURGER SLUIT DAAR HELEMAAL OP AAN MET IN HET OOG SPRINGENDE, VARIABELE TOPPINGS EN MOOI VLEES. M arvin & Mitchell Meeuwig, ondernemers van Family Uithoorn hebben de WieringerWeide Burger toegevoegd aan het Family assortiment. De WieringerWeide Burger “Family” is een 180 gram burger van WieringerWeide rundvlees, geserveerd op Focaccia brood met gebakken paprika, champignons, ui, cheddar, bacon en een heerlijke saus. Maar er is ook de WieringerWeide Burger ‘Cheese’ en ‘Classic’. De verkoopprijs ligt rond € 5,95. Marvin Meeuwig: “Het werkt om verdieping binnen het assortiment aan te brengen! Family Uithoorn deed al veel met hamburgers. We herkennen een trend dat de consumenten geld over hebben voor een goed en verantwoorde burger. Met de introductie van de WieringerWeide Burger sluiten we daarop aan. Een specifieke hamburger van 180 gram. Een lekker formaat, gemaakt van verantwoord vlees. Dat sprak ons aan.” “Een goede hamburger verkoopt zichzelf, maar dan moet je er eerst zelf voor zorgen dat alles klopt. Kies voor een vers product in een juiste combinatie met een goede promotie. Een specifieke productgroep kun je visueel onder de aandacht brengen, maar praat er vooral ook over met de klant; breng je enthousiasme over. Ter kennismaking hebben we de 180 gram hamburger voor de prijs van de ‘oude’ 100 gram hamburger aangeboden. Bij bestelling van een hamburger wezen we de klant op ons nieuwe product en lieten deze proeven voor dezelfde prijs. Ik geloof er niet zo in dat je altijd maar naar marge moet kijken wanneer je het verschil wilt maken. Rendement halen uit onderscheidend vermogen en kijken naar hoe 5 P’S VOOR HET FOCUSPRODUCT Kies voor een onderscheidend product Bewaard, ontdooid, bereidt en serveert het product op de juiste manier. Proeven Proef zelf regelmatig. Kijk daarbij door de ogen van de klant. Hamburgers in de bezorging? Hoe zit het met je product 10 minuten na bereiding en verpakking? Perfectie en consistentie Elke werknemer moet hetzelfde goede eindproduct kunnen maken. Promotie Zet het onderscheidende product prominent in de picture. Plezier Praat met de klant over uw onderscheidende product(en). je jezelf als cafetaria breder neer kunt zetten om de concurrentie aan te gaan vind ik belangrijker. Het verhogen van volume is waar de winst zit. Dan is het goed om ervoor te zorgen dat je buiten het normale assortiment iets hebt waar je in uitblinkt.” 33

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication