GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM! 1 2 3 4 38 OP DINSDAG 1 SEPTEMBER 2015 ORGANISEERDE FHC FORMULEBEHEER EEN TRENDTOUR DOOR AMSTERDAM MET 30 ONDERNEMERS EN MEDEWERKERS VAN FAMILY EN FOODMASTER. WE NEMEN U GRAAG MEE LANGS DE HOOGTEPUNTEN VAN DEZE TOUR. Burgerij, IJ-hal in het Centraal Station Een nieuw, hip burgerconcept waar de passie voor kwaliteit en versheid van af spat! We kregen hier een proeverij van diverse burgers van de kaart. Echt een beleving! Foodmaster, Damrak Al 35 jaar wordt vanuit dit pand de lekkerste frites verkocht aan de bijna een half miljoen passanten per week. Ondernemer Simon Ilcken vertelde over het succes van deze vestiging. Stach, Nieuwe Hoogstraat Een eetwinkel op de scheidingslijn tussen retail en foodservice. Kantenklaar maaltijden zonder ongezonde toevoegingen en gezonde hippe retailmerken. Je kunt tevens een hapje eten bij Stach, dit maakt het een goed voorbeeld van blurring, waarbij de scheidslijn tussen retail en horeca vervaagd. Vapiano, Amstelstraat Bij Vapiano kregen we een uitgebreide rondleiding achter de schermen. Indrukwekkende hoeveelheden pasta, 5 6 7 pizzadeeg, groenten en sauzen worden dagelijks vers voorbereid. Vapiano heeft ruim 130 vestigingen in 28 landen en 5 continenten. De chef bereidt alle gerechten voor je neus. Wat een beleving! Starbucks - The Bank, Utrechtsestraat Deze nieuwe vestiging van Starbucks is gevestigd in de kluis van een historische bank en fungeert als testcentrum voor de rest van Europa. De vestiging heeft een uniek Clover®-koffiebrouwsysteem. Wij leerde hoe je koffie moet proeven: Smell, Slurp, Locate on your tongue and Describe! Marqt, Utrechtsestraat Onderscheidende supermarkt met aandacht voor verse en lokale producten, getoetst aan hun 5 basisprincipes voor Echt Eten. Magnum Pleasure Store, pop-up in 2015 in de Leidsestraat Bij deze popup store van Magnum, welke geopend was van april tot september, maakte we onze eigen creatie van een Magnum ijsje en kregen een 8 9 presentatie over het succes van het popup concept. Bilder & De Clercq, De Clercqstraat Deze eetwinkel is ingericht naar recept met elke week 14 gerechten waarvan alle ingrediënten overzichtelijk bij elkaar en in de juiste porties op een tafel zijn uitgestald. Een zeer vernieuwende manier van boodschappen doen. Helaas heeft de vestiging inmiddels de deuren moeten sluiten. Foodhallen, Bellamyplein Laatste stop van de Trendtour was bij de Foodhallen. De allereerste ‘indoor foodmarket’ van Nederland met diverse hippe foodbrands onder 1 dak. Je zoekt een tafeltje en haalt bij de standjes om je heen de hapjes die je lekker vindt bij de ruim 20 ondernemers met ieder een eigen keuken. Jaarlijks organiseert FHC Formulebeheer een trendtour om geïnspireerd te raken door de nieuwste en hipste horeca en retail concepten. Gaat u mee in 2016? Kijk voor meer foto’s op www.decafetaria.nl GESPOTTE TRENDS: BLURRING ONE-STOP-SHOPPING BELEVING CO-CREATIE
39 Online Touch Home