58

IN GESPREK MET: LÉON SCHULD WIJ STREVEN NAAR EEN OPTIMALE SAMENWERKING MET ONDERNEMERS ‘Vakmanschap en ondernemerschap gaan hand in hand: de leverancier en ondernemer moeten samen de branche naar een hoger niveau tillen.’ “Als leverancier hebben wij de verantwoordelijkheid te zorgen dat onze klanten zijn voorbereid op deze toekomst. Vandemoortele speelt in op trends in de markt én ontwikkelingen in de wetenschap. We lopen voorop met onze vetten en oliën op het gebied van duurzaamheid en gezondheid. De cafetariabranche is in beweging. Er komen innovatieve concepten bij: ideeën die een paar jaar geleden nog ondenkbaar waren, zijn nu succesvolle ondernemingen.” “De keuze van het juiste frituurproduct is het begin van professioneel frituren. En als leverancier heb je daar een belangrijke adviserende rol. Er zijn veel ontwikkelingen op het gebied van frituurvet en olie, veel meer dan de meeste ondernemers denken.” Schuld vertelt enthousiast over de ontwikkelingen in vloeibaar frituurvet. “Door te spelen met de samenstelling van oliën en het productieproces, kunnen we bij Vandemoortele de levensduur van vloeibaar frituurvet verlengen, geur verminderen en aanslag beperken. Dat is toch prachtig?” “Onze productontwikkelaars hebben veel contact met onze commerciële mensen, die hen weer in contact brengen met klanten. Dat zorgt er voor dat er niet alleen gekeken wordt naar wat er technisch mogelijk is, maar ook geluisterd wordt naar welke praktische wensen er zijn in de markt.” Maar er gebeurt meer op het gebied van frituurvetten en oliën. Waar er achter de schermen al langer gewerkt wordt aan de duurzaamheid en gezondheid van frituurvetten, komt het nu ook steeds hoger op de agenda van de consument. “Consumenten zijn zich steeds bewuster van hun voeding. Léon Schuld Sales Manager Foodservice Vandemoortele Nederland B.V. Transparantie over herkomst en samenstelling van ingrediënten wordt een vereiste. Vandemoortele ondersteunt RSPO voor duurzame palm, RTRS voor duurzame soja en TFT om het regenwoud te beschermen. Verder voldoen onze vloeibare frituurvetten en -oliën, natuurlijk, aan de campagne Verantwoord Frituren. Wij praten over deze initiatieven met onze klanten, die zo een verhaal hebben naar de consument toe. Tot slot adviseert Schuld ondernemers altijd advies te vragen aan leveranciers. “Leveranciers kunnen je helpen te onderscheiden. Ze hebben veel kennis en ervaring die ze kunnen delen. Maak daar gebruik van!” Vandemoortele is een Belgisch familiebedrijf met ca. 5000 werknemers, dat sinds 1899 margarines, vetten en oliën produceert voor professionele gebruikers. Sinds 1978 is Vandemoortele ook producent van kwalitatieve diepgevroren brood- en banketproducten met 33 bakkerijen door heel Europa. 58

59 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication