14

Duurzaamheid als voorwaarde voor Goed Genieten Snacken is een welkome onderbreking van de dagelijkse routine. De consument wordt tegelijkertijd steeds kritischer op wat ze in hun mond stoppen. Het wordt dan ook steeds belangrijker om de consument te laten zien dat wat ze eten ook verantwoord is. Om die reden heeft Royaan in 2014 ‘Goed Genieten’ geïntroduceerd, een initiatief dat snacken makkelijker, lekkerder, leuker en beter maakt. Royaan laat zien dat alleen de beste ingrediënten van betrokken leveranciers gebruikt worden, wat zorgt voor smaakvolle en eerlijke snacks. Het doel van ‘Goed Genieten’ is de consument onbezorgd en met een goed gevoel te laten genieten van de heerlijke snacks van Royaan. Waarom Goed Genieten? De voedselschandalen van de laatste 10 jaar en de steeds beter geïnformeerde consument hebben ertoe geleid dat de consument steeds kritischer en bewuster is over wat ze eten en met name wat er in zit. Specifiek voor snacks ligt de nadruk op de herkomst van het vlees, zoutgehalte en de bereiding in de frituur. Al in 2013 heeft Royaan de strategie ingezet om terug te gaan naar de essentie van snacken. Royaan: “De consument laten genieten van heerlijke en eerlijke snacks. Naast transparantie in de keten en een vooruitstrevende duurzaamheidsagenda, is samenwerking met onze klanten een belangrijk onderdeel van de strategie.” Met Goed Genieten belooft Royaan dat ze snacken makkelijker, lekkerder, leuker en beter maken. Een belofte waarmee Royaan de ingezette strategie concreet maakt voor ondernemer en consument met als doel de consument onbezorgd en met een goed gevoel te laten genieten van onze producten. De vier pijlers van de Goed Genieten belofte worden verderop in het magazine toegelicht. Inclusief de ervaringen van een ondernemer. Wij zijn ervan overtuigd dat ondernemers zich onderscheiden in de markt door niet alleen kwaliteitssnacks te serveren maar ook een goede service en plezierige ambiance te bieden aan klanten. Royaan: “We kunnen onze belofte Goed Genieten alléén waarmaken door maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Hoewel we soms nog tegen uitdagingen aanlopen, blijft dat ons kompas. In de sourcing, in de productie in onze fabrieken, in onze uitstraling en in de producten. En last but not least in hoe we met elkaar, klanten en leveranciers samenwerken. In de duurzaamheids kalender lees je hoe wij dit doen.” 14

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication