47

Afwijkend interieur Treffers verkocht zijn zaak in Naaldwijk en kocht cafetaria Scholtes in Honselersdijk. Treffers: “Mijn zaak in Naaldwijk was echt een buurtcafé waar 90 tot 95 procent werd afgehaald. In Honselersdijk heb ik een cafetaria vlak aan de drukste verkeersstraat van het dorp. Hier is meer reuring. Daarbij heb ik hier veel meer zitplaatsen en twee terrassen.” Treffers ging samen met FHC, F1rstcool en A3 Interieurbouw (beide partners van FHC) aan tafel zitten om zijn cafetaria van de toekomst uit te werken. Treffers: “Door veel te praten en te brainstormen en voorbeelden samen te voegen kwamen we uiteindelijk op een mooi plan.” De verbouwing werd gestart en in november opende Family Treffers feestelijk haar deuren voor publiek met proeverijen en een optreden van Dries Roelvink. “De mensen die hier wonen waren reuze nieuwsgierig wat er in hun dorp gebeurd was.” En dat was ook logisch want wanneer je binnenstapt bij Family Treffers sta je niet zomaar in een cafetaria. Je waant je in een omgeving met een totaal afwijkend interieur. Het beeld wordt bepaald door een industriële look en feel ingericht met een plantenwand en sfeervolle accessoires. komt uit een boerenfamilie. Van hen heb ik geleerd wat goed eten is.” Plastic bakjes kom je bij Treffers niet meer tegen. In ruil daarvoor wordt het eten gepresenteerd op mooie borden en houten planken of meegegeven in duurzame kartonnen bakjes. Succes Al vanaf de feestelijke opening is het gezellig druk bij Family Treffers. De reacties van gasten zijn enthousiast over de cafetaria van de toekomst. Vanuit huis geleerd Ook de menukaart is grondig onder handen genomen. Treffers: “Naast de cafetaria snacks kunnen klanten bij ons terecht voor heerlijke maaltijden, maaltijdsalades en (gezonde) belegde broodjes, ook voor bedrijfscatering. Tevens is er een kippengrill aanwezig in de zaak. Ik vind het belangrijk dat de menukaart gevuld wordt met alleen de beste producten. Mijn opa was een kruidenier en mijn moeder Advies Voor ondernemers waarbij het na het lezen van dit artikel begint te kriebelen om hun zaak ook anders neer te zetten heeft Treffers nog een advies: ‘Begin vroegtijdig met de kleinste dingen. Je wilt niet op het laatste moment nog snel keuzes moeten maken. Oriënteer dagelijks wat er in de markt is. Ook Family ondernemer worden? DE KERNMERKEN VAN EEN FAMILY ONDERNEMER; Ondernemen is aanpakken dus de Family ondernemers schroomt niet om hard te werken en zich flexibel op te stellen en initiatieven te ontplooien om zijn bedrijf tot een succes te maken; De ware Family ondernemer is betrokken bij zijn directe omgeving, heeft een assertief karakter en toont zich betrokken bij hetgeen speelt in en rondom zijn bedrijf; Een Family ondernemer heeft zijn sporen reeds verdiend in de horeca doordat hij daar werkzaam is geweest of reeds ondernemer is geweest in de branche; De Family ondernemer weet wat ondernemerschap inhoudt en welke facetten daarbij komen kijken. Denk hierbij aan personeelsplanning, bedrijfsadministratie, inkoop, het verzorgen van management en het stellen van persoonlijke bedrijfsdoelen; De Family ondernemer is bereid om risico’s te nemen welke toebehoren aan het ondernemerschap. Daarbij dient de Family ondernemer op de juiste wijze om te gaan met tegenslagen. De Family ondernemer is leergierig en kijkt naar de wereld om zich heen om zodoende zichzelf, zijn bedrijf en zijn collega franchisenemers continu te verbeteren; Een Family ondernemer stelt hoge waarden aan collectiviteit en samenwerking en ziet de meerwaarde van het werken in formuleverband met franchisenemers en organisatie. Misschien wel het allerbelangrijkste is echter dat de Family ondernemer zijn gast centraal zet. De ondernemer heeft daarom gastvrijheid in het bloed zodat iedere gast met een smile de Family vestiging weer verlaat om er vervolgens keer op keer terug te komen; Ben jij wie wij zoeken? Neem contact op met FHC Formulebeheer. 0252-620 620 of info@fhc-formulebeheer.nl 47

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication