21

Het klinkt simpel, MAAR HEEFT U VERHOOG uw FRISDRANKOMZET UW KOELING WEL OP ORDE? Niet alleen het assortiment, maar ook de presentatie in de koeling is hierbij van belang. Een overzichtelijke presentatie zorgt voor meer impuls en stimuleert uw frisdrankomzet. Zet uw koeling op een duidelijke zichtbare plek voor optimale verleiding, 3 op de 5 gasten wilt namelijk een drankje zelf kunnen pakken. Als gasten zelf makkelijk bij de koeling kunnen, kan dat uw frisdrankomzet verhogen tot wel 20%* . De belangrijkste richtlijnen voor de indeling van uw koeler: • Gebruik verticale blokken • Groepeer segement, merk en verpakkingstypes • Gebruik waar mogelijk 2 posities per smaak • Gebruik kleurcontrast voor overzicht *Bron: Shopper study UK, independent shopper, 2013 Combideals VERHOOG UW KASSA AANSLAG! Gasten nemen tot 20 seconden de tijd voor het maken van een keuze. Realiseer een hogere kassa aanslag door in deze 20 seconden een drankje te verkopen aan gasten die eten bestellen via upselling of een combideal. Gebruik aantrekkelijke visuals die aansporen tot het kopen van een frisdrank bij de maaltijd. Heeft u menucommunicatie boven de counters? Vergeet dan niet ook hier uw combideals te vermelden. Plaats daarnaast combideals in de buurt van de kassa, om uw gasten in de 20 seconden te beïnvloeden in zijn/haar keuze. Combideals voor uw zaak bestellen? Neem contact op met nlcontactcentre@cokecce.com of kijk op www.cocacolavoorondernemers.nl. MEER WETEN? Bel 010 – 2456900, stuur een e-mail naar nlcontactcentre@cokecce.com of kijk op www.cocacolavoorondernemers.nl voor meer informatie. Bron: Foodstep, 2014

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication