50

KWALITEIT Ten eerste hun focus op de klant en het inspelen op diverse ontwikkelingen. Dus kiezen ondernemers voor kwaliteit. Niet alleen bij de samenstelling van hun assortiment, ook ten aanzien van andere aspecten zoals de aankleding van hun zaak en de wijze van presenteren. Zo geeft Henk van Lenten van Family Fijnaart aan: “Wij hebben er ook bewust voor gekozen om onze cola te serveren in de bekende Coca Cola-glazenfl esjes in plaats van blikjes, hierdoor bied je onderscheid in product en een stukje beleving.” Hij vervolgt zijn verhaal; Daarom werken we ook met de Beckers Premium producten, die passen vanwege de kwaliteit en het onderscheid bij onze organisatie. Deze kwaliteitsproducten moet je dan ook als kwaliteit verkopen naar de klant, dus niet in plastic bakjes serveren maar op een mooi opgemaakt bord. Dan mag je er ook wat meer voor vragen en wordt het gewaardeerd door de klant. Ook Ron, Hillegien & Joereck Blauwbroek van Caferia Mainbarg uit Mariënberg beamen de keuze voor kwaliteit. “Wij willen onze klanten tevreden maken door het aanbieden van een smaakvol product. Hierdoor verlaten onze klanten de zaak met een goed gevoel, komen ze bij je terug en dit zorgt automatisch voor nieuwe klanten vanwege de positieve mond-tot-mond-reclame. Dat is ook hetgeen waar wij het voor doen; de voldoening die het oplevert.” Tom Knoops van het Friethuys in Oisterwijk geeft tevens het belang aan van het kiezen voor kwaliteit. “Mensen komen voor kwalitatieve en eerlijke producten, daar komen ze voor terug.” Bovendien staan er ook geen prijzen van de snacks vermeld op de menukaart. “‘Als ze de prijs willen weten dan vragen ze het wel, maar de prijs is niet relevant bij het maken van een keuze.” SMAAK Daarbij is smaak uiteraard ook een belangrijke overweging! “We hebben gekozen voor de Beckers Frikandel Classic 1959 vanwege de smaak en daarbij ook de fi jne ‘bite’, het is gewoon een goede frikandel”, aldus Ron van Cafetaria Mainbarg. r de Carin Jagt van Foodmaster Viersprong uit Nieuw Ams is ook enthousiast: “Het zijn ge super producten!” Er word ic andere de Frikandel Classic 1959, de Kipfi let Krokantjes en de Groente Loempia Deluxe ged. “Het is smaakvol, onderscheidend s en de ged. heidend erkrijgen in terdam n geoon t onder en ook nog eens niet te verkrijgen in de supermarkt. De klanten komen er apart voor naar ons toe, ook hebben we veel positieve reclame ontvangen ten aanzien van onze ‘chicken popcorn’ (gemaakt met o.a. de Kipfi let Krokantjes).” PRODUCT Naast de kwaliteit en smaak wordt ook de uitstraling en de receptuur van de producten erkend door de ondernemers en zijn klanten: “De ambachtelijke kroket oogt ook groter door zijn bolvormige formaat en is daarbij op de toekomstgericht door vermindering van e-nummers en het lagere zoutgehalte, dit is belangrijk aangezien de consument steeds bewuster wordt!”, aldus Roger Bulthuis van Timmy uit Emmen. “Daarbij kan de merkuitstraling een mooie bijdrage leveren aan de uitstraling van de zaak!” Carin van Foodmaster de Viersprong geeft ook aan: De klanten worden steeds bewuster en kritischer ten aanzien van wat ze eten, wij spelen daarop in. “De Premium lijn past hier perfect bij.” PERSONEEL Ook is duidelijk dat deze ondernemers hun personeel actief betrekken bij de keuzes en introducties van de Premium snacks. “Het personeel hebben wij geïnformeerd en laten proeven. Ook zij waren direct enthousiast”, aldus Carin van Foodmaster de Viersprong. Ook het achterliggende verhaal uitleggen aan het personeel is hierbij belangrijk; “Het personeel moet het uiteindelijk verkopen, dus zij moeten ook helemaal achter het product staan anders verkoop je het niet naar de klant toe”, geeft Henk van Family Fijnaart aan. 50

51 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication