De bezoeken aan Family Honselersdijk en Uithoorn gaven de nodige inzichten. Begin 2019 kwamen verschillende belanghebbenden bij elkaar: Pierre Wind, Family-ondernemer Janine van der Meij, Ronald Hemsing van GoodLife Foods en Chantal van der Meer en Joeri Nakken van FHC Formulebeheer. Zij proefden de gerechten van Pierre stuk voor stuk en beoordeelden ze op smaak, maar ook haalbaarheid. De gerechten moesten lekker zijn, maar ook gemakkelijk kunnen worden bereid. Het resultaat FRIKANDELPROEVERIJ De pestofrikandel wordt samen met de frikandel speciaal in een proeverij aangeboden. Het wordt geserveerd op een broodje met pestomayonaise, Parmezaanse kaas en pijnboompitten. SCHUDFRIET Frites in een zak, kruidenmix erbij en schudden maar. Juist het feit dat gasten zelf de frites schudden geeft een unieke belevenis. ‘“Doen met eten”, dat is echt de trend van dit moment’, zegt Pierre. ‘Oftewel: “theater aan de toonbank of aan tafel”. GOLDEN BURGER Het ziet er spectaculair uit en is een echte must-try voor de burgerliefhebber. ‘De burger met vierentwintigkaraats goud trekt de aandacht en maakt de gast nieuwsgierig’, zegt Wind. KNETTERSALADE Voor zijn jubileumsalade koos de kok knettersuiker als opvallend ingrediënt. Hij combineert dit met geitenkaas en walnoten. FAMSALON Een twist op de bekende kapsalon: de Famsalon. De ingrediënten zijn bekend, maar toch net anders. Geen vlees, maar een lekkerbek. En, als optie voor de Family-ondernemers: geen gewone frites, maar zoete aardappelfrites. De Family-gerechten van Pierre Wind stonden van april t/m juni op de menukaart bij Family. De één met meer succes dan de ander, maar allemaal hebben ze gezorgd voor fun en een nieuwe blik op het bestaande assortiment. SAMEN ONTDEKKEN IN NEW YORK De trend tour naar New York was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt te noemen. Je leest alles over het bezoek aan de Big Apple op pagina 58. 37
38 Online Touch Home