WIE IS JULLIE GROOTSTE DOELGROEP? “Het is zeker niet zo dat hier alleen veganisten komen. Je ziet bijvoorbeeld wel vegans die hun non-vegan vrienden meenemen om hen te overtuigen dat veganistisch eten ook heel lekker kan zijn. Maar we willen er vooral voor een breed publiek zijn om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met veganistisch eten. Daarom hebben we gekozen voor junk food. Iedereen houdt van fastfood. Je ziet hier jonge gezinnen, tieners, maar ook senioren, vegans en non-vegans. WORDT ER VANUIT DE LOCATIES OOK BEZORGD? “Jazeker. We zijn actief op alle grote bezorgplatforms. We merken dat er veel mensen zijn die niet alleen voor de beleving van onze vestigingen komen, maar heel bewust kiezen voor onze producten. Ook omdat deze gewoon lekker en kwalitatief heel goed zijn. Deze zijn dan ook prima te bezorgen. Producten waarvan we niet kunnen garanderen dat ze lekker blijven bij bezorging, bieden we in dit kanaal niet aan.” WAT DOEN JULLIE AAN MARKETING? “We zetten vooral in op Instagram. Hier hebben we de afgelopen tijd veel stappen in gezet. We willen daar dezelfde beleving meegeven als in onze vestigingen. De Insta-pagina moet dus vooral inspireren. Deze content zetten we ook door naar onze Facebookpagina. Een ander voorbeeld van onze marketing is de webshop met merchandise. Hier koop je bijvoorbeeld een VJFB hoodie of tas.” WAT ZIJN JULLIE AMBITIES? “Uiteindelijk willen we in alle grote wereldsteden een vestiging openen. Volgend jaar openen we onze eerste internationale vestiging in Barcelona. We geloven dat het concept een wereldwijd succes kan zijn. Al zijn we ons ook bewust dat je wellicht kleine aanpassingen moet doen binnen bepaalde culturele normen en waarden. Ons concept is flexibel genoeg om daar als nodig op in te spelen. Voor ons is het een manier om onze missie te bereiken; via plantaardige producten miljarden mensen positief beïnvloeden.” 42
43 Online Touch Home