UR IN YORK Vier dagen, 55 ondernemers en partners en zo’n 150 foodhotspots. FHC Formulebeheer bezocht dit jaar New York voor een onvergetelijke trendtour. Ieder jaar doet FHC een wereldstad aan, meestal in Europa, maar speciaal voor het jubileum koos de franchiseorganisatie voor foodwalhalla New York. “New York stond al een tijdje op de lijst,” zegt Ralph Markwat. “Als er ergens op de wereld een stad is waar alles om snelheid draait, dan is het New York wel. Met twee fastserviceformules en een schoolcateringformule is snelheid de sleutel tot ons succes. In combinatie met de uitstraling en het assortiment natuurlijk. Dat verklaart de keuze voor deze stad.” De route was van tevoren vakkundig uitgestippeld in samenwerking met Jesse Geboers van Business Tours. De meegereisde partners en ondernemers kregen een scala aan fastservice-concepten te zien. Ieder met iets bijzonders, of het nu het product, de routing of de uitstraling van het concept betrof. Natuurlijk bezochten de deelnemers ook een aantal toeristische highlights, zoals ‘Top of the Rock’, de Brooklyn Bridge en de WTC Memorial. “Onvergetelijk! Deze tour gaan we niet snel overtreffen,” was de reactie van Jacqueline van Hoolwerff, onderneemster van Family Uitgeest, na afloop. En dat geldt voor alle aanwezigen. De deelnemers bezochten het grootste gedeelte van de tour verschillende foodconcepten te voet. Zoals je mag verwachten van een stad waar iedereen gehaast leeft, is er veel aandacht voor online bestellen. Wat opvalt is dat dit vervolgens niet allemaal bezorgd wordt, maar dat bijna ieder concept een aparte rij heeft gemaakt voor bestellingen die online zijn geplaatst. 59
60 Online Touch Home