In lijn met het digitaliseren van het bestelproces is ook de communicatie vaak gedigitaliseerd. Geen standaard stoepborden of kliklijsten, maar tvschermen zodat de communicatie volledig is afgestemd op dat moment van de dag. Op productniveau zie je duidelijk twee kanten. Enerzijds de echte guilty pleasures zoals burgers en veel zoetigheden als donuts en ijs. Anderzijds de concepten waar een gezonde levensstijl centraal staat, met daarbij ook veel vegan producten. Volgens FHC Formulebeheer zou iedereen die naar New York afreist deze top 3 locaties moeten bezoeken 1. Mercado Little Spain Nieuw concept van de wereldberoemde José Andrés en de gebroeders Adrià 2. Starbucks Roastery Reserve Een koffiebranderij van Starbucks midden in New York! Je voelt je als Sjakie in de chocoladefabriek in deze prachtige vestiging. 3. Sweet Green Het concept waar niet alleen gezond eten, maar een gezonde levensstijl centraal staat “Wanneer we de tweede avond gebroederlijk dansend en zingend het diner afsluiten dacht ik bij mezelf; welke franchiseorganisatie heeft dit nou? Dan ben ik trots op de organisatie, onze partners en ondernemers. Zo kunnen we nog gemakkelijk 25 jaar door,” aldus Chantal van der Meer. Naast het opdoen van inspiratie is deze saamhorigheid voor FHC nog wel het meest belangrijke aspect van de tour. Op een informele wijze sparren met collega-ondernemers en partners is veel waard. In het vliegtuig terug komt direct de vraag: ‘Waar gaan we volgend jaar naartoe?’ 61
62 Online Touch Home