17

Ik ben daarvoor aan de slag gegaan met allerlei toppings, welke worstjes je het best kunt gebruiken en ik ging experimenteren met de juiste zachtheid van het broodje. Ik noem het dan ook een ‘cadeautje’ dat je krijgt bij het bestellen van een hotdog. EN DE FRIKANDELLEN? Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor frikandellen. De structuur, de buitenkant die mooi bruin wordt bij het bakken. Ze zeggen wel altijd dat de kroket de echte Hollandse klassieker is, maar voor mij is dat de frikandel. Zo kwam ik in contact met Le Frique, jongens uit Rotterdam die een hele goede frikandel produceren. Als we bijvoorbeeld in de Tunnelclub van de Johan Cruijff arena koken hebben we een heel mooi diner, maar aan het eind moeten er ook wat snackjes komen. We hebben dan gewoon een frikandelletje, maar wel met een mooie curry en mayonaise. Ik vind ook dat je zo’n snack wel in zijn waarde moet laten, maar dat je altijd een beetje kunt spelen met de toppings en garnering. Een frietje met truffelolie en Parmezaanse kaas bijvoorbeeld. TERUG NAAR SUPERSOFT. HOE ZIT HET PRECIES MET DE VERSCHILLENDE SMAKEN SOFTIJS? We hebben drie machines van Carpigiani staan. Uit elke machine komen twee smaken softijs. In totaal zijn er dus zes smaken softijs. Daarnaast hebben we acht type sauzen en 19 verschillende toppings. We hebben een aantal standaard specials en de gast kan zelf een combinatie samenstellen. Zo’n 60% van de gasten kiest voor een standaard special. De 40% die zelf gaat combineren gaat toch voor de veilige keuzes als karamel, rode saus en knettersuiker. De medewerker achter de balie adviseert de klant in de eerste instantie. Het concept zit dit jaar echt nog in de testfase. We testen bijvoorbeeld verschillende basismixen uit. Momenteel hebben we ook een plantaardige lightmix die het verrassend goed doet. Voor de mix werken we samen met een lokale boer. Dat vind ik belangrijk. Als mensen een rondje aan het fietsen zijn kan het zijn dat ze voorbij de boer fietsen die de melk voor onze mixen levert. Wat betreft de toppings ben ik een samenwerking aangegaan met iemand die onder andere McDonalds wereldwijd van toppings voor hun McFlurry’s voorziet. Hij komt uit de buurt en we hadden direct een goede klik. Samen zoeken we naar lekkere smaken en hebben we veel aandacht voor verschillende structuren. JE NOEMDE NET DAT DE MEDEWERKER BELANGRIJK IS BIJ DE KEUZE VAN DE GAST. WAT BEDOEL JE DAARMEE? Nu werken we met parttimers. Als we om vier uur open gaan, dan komt zo iemand om kwart voor vier binnen, doet de sloof om en gaat aan de slag. Die brengt ook niet de beleving over die past bij het concept. Volgend jaar willen we iemand aannemen die verantwoordelijk gaat zijn voor de ijssalon en ook op pad gestuurd kan worden om nieuwe trends te spotten en toe te passen. Je moet zorgen dat medewerkers zichzelf zijn en zich lekker voelen in het bedrijf, dan gaan ze ook beter functioneren. Ik zie het altijd als een soort fiets. Het frame moet de stevige basis zijn en de trapper en bel kun je verwisselen. BEN JE HET HELE JAAR GEOPEND? Al hoewel er eerst sprake was van een aantal maanden sluiting, hebben we besloten dat we dit eerste jaar toch volledig geopend zijn, om te kijken hoe dat gaat.

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication