60

Gesp t Ondernemers van cafetaria zijn vaak trots op de producten die zij verkopen. Een manier om dit aan de buitenwereld te laten zien is door actief op social media te zijn. Soms heb je hiervoor gewoon even wat inspiratie nodig. Bij deze dus een aantal accounts die absoluut het volgen waard zijn! Eten met Nick Nicky Toet, ook bekend van het mediaplatform Dumpert, is sinds een aantal jaar bezig met how-to kookvideo’s op YouTube. Deze rasechte Hagenees wind er geen doekjes om en laat niet alleen pracht en praal zien, maar ook wanneer iets aanbrandt of mislukt – vaak gepaard met een hoop gevloek. Zijn video’s hebben een gemiddelde lengte van 15 minuten. Elke aflevering maakt hij iets anders, zoals bijvoorbeeld een filet-o-fish burger, cheeseburgers en cheesecake tot aan gerechte met octopus of het meest stinkende fruit ter wereld: Durian. Van fastfood tot culinaire hoogstandjes, maar allemaal lekker nuchter en Hollands gepresenteerd. Kijken dus! @EtenmetNick Cityguys Cityguys bestaat uit drie vrienden die samen hun passie voor horeca en marketing uiten door de lekkerste, leukste en meest bijzondere horecazaken van Amsterdam te bezoeken. De ene dag zie je hoe ze op de traditionele manier een Jenever wegslurpen bij de lokale slijterij en vervolgens staan ze weer bij een verborgen, culinair restaurantje of zitten ze aan de spareribs met whiskeysaus. Dit alles binnen Amsterdam en met vooral een hoop humor en gezelligheid. Ze zijn te vinden op Instagram, Facebook en Twitter. Volgen dus! @cityguysnl 60

61 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication